Zinnige eerlijke lasten

  • 13 March 2019
  • 3 reacties
  • 424 Bekeken

Al vele jaren is besparen het toverwoord. Alles wat binnen de mogelijkheden behoort doe je, maar er zit op mijn leeftijd een stop op. Kranen- muren- vloeren- dak- lampen noem het, allemaal aangepast tegen eigen kosten, je investeert maar de kosten blijven stijgen je word in mijn ogen gewoon bestolen, anders zou het nog duurder zijn maar reken het even uit de lasten stijgen harder dan de be/af-betaling van je besparingen. De kosten van verwerking van de straks oude zonnepanelen worden nu niet belicht die komen nog, (het verwerken van zware metalen en ander giftig spul) het terug voeren van geleverd stroom is te weinig in de winter, de duurste maanden betaald je gewoon veel extra. De zuinige meter schijnt ook geen zuivere meting. De warmtepomp-warmwaterpomp is niet alleen onbetaalbaar voor de meesten maar het product werkt vaak niet naar behoren, onderhoud is niet op orde, geen mensen met voldoende kennis, waarvoor nu veel extra cursussen zijn opgezet. De beloofde branduren branden de zuinige lampen dus niet. De windmolens zijn vogel killers en leveren niet op wat beweerd wordt terwijl ze als paddenstoelen op onze rekening uit de grond gestamd worden, alle huizen betalen/krijgen groene stroom??? ons netwerk kan het niet aan volgens deskundigen die never het woord krijgen. De hele groene gekte kost ons miljarden ouderen staan voor onbetaalbare rekeningen de laagbetaalden ook. De elektrische auto auto rijd niet alleen op subsidie hij rendeert pas na 700000 km en ligt dan als zwaar metaal op de schroothoop.

Hoe denken anderen over dit kostenplaatje wat toch geen fabel is?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
http://www.jouregio.nl/onduidelijkheid-over-verwijderkosten-oude-zonnepanelen/
Volgens die artikel zouden particulieren oude panelen kwijt kunnen bij de milieustraat. Maar dat verschilt misschien per gemeente. De Vereniging Eigen Huis zou als belangenvereniging hier meer duidelijkheid over moeten zien te verkrijgen.

Daarom heb ik deze vraag gesteld in het topic 'tweedehands zonnepanelen' van redacteur @marijke
Het gegeven dat deze dingen straks milieu schade kunnen veroorzaken door cadmium e.d. is nog niet zo bekend. Neem asbest ze nemen het van ons goed verpakt in, maar we betalen gezamenlijk. Die panelen zijn dik gesubsidieerd door ons dus, terwijl ik ze niet kan betalen, maar betaal wel de subsidie en straks de verwijderingsbijdrage, zo ook de voor ons onbetaalbare groene auto.

Het beeld is totaal vervalst door de overheid de linkse instellingen en gemanipuleerde omroepen.
Reputatie 7
Badge +3
Daarom is het ook van belang dat er alleen aan goede en zinvolle zaken subsidie wordt verleend. Voor mij is dat niet de elektrische auto (niet alleen omdat die voor mij persoonlijk niet interessant is). Omdat lithium accu's, ook versleten, vanwege lithium dat alleen maar duurder wordt geloof ik niet dat wij daarvoor later een verwijderingsbijdrage moeten betalen.
De netto opbrengst van mijn panelen is ruim het dubbele dan dat ik saldeer. De helft van mijn panelen is dus (saldeer)subsidieloos.

Reageer