Beantwoord

De afvoer van de vuile lucht niet naar buiten blazen maar aansluiten op de luchtaanvoerbuis van een warmtepomp.

  • 9 October 2021
  • 2 reacties
  • 197 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Owordt de afvoer van de vuile lucht niet naar buiten geblazen maar aangesloten op de luchtaanvoerbuis van de  ok ik ben zoekende voor het aanschaffen van een warmtepomp, mijn huis is van 1990 geschakelde woningen begane grond met lage zolder. Ik denk redelijk geïsoleerd met vloer isolatie, dak isolatie en thermopane waarvan de uitbouw met ++ glas.

CV ketel is een Valliant HR van 3 jaar oud, vloerverwarming en wat radiatoren dat het s’Morgens wat eerder warm wordt.

De mechanische ventilatie zou ik graag gekoppeld zien aan de warmtepomp ivm de vuile warme lucht die anders naar buiten gaat.

Welke lucht/water warmtepomp zou in aanmerking kunnen komen? Bij voorbaat dank voor de informatie.

icon

Beste antwoord door Dekker-Lochem 25 October 2021, 16:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

gewist

Reputatie 5
Badge +1

Zoek eens op Itho-Daalderop HP-MP25i, een compacte mono-unit warmtepomp, welke primair gebruik maakt van de uitstromende (warme) lucht van het C-ventilatie systeem.

Al eerder gepost: Projectsupport van Itho-Daalderop melde mij in , dat de HP-M25i binnenkort zal worden uit gefaseerd (juli 2021). De verwachting is, dat er Q3 2021 een opvolger zal worden gepresenteerd.  Dus wie nog een HP-M25i wil plaatsen, zal snel met zijn installateur een afspraak moeten maken.

Te verwachten is, dat de ‘nieuwe’  warmtepomp zal groeien van 2,5 kW (de HP-M25i)  naar een meer praktisch vermogen van 4 kW. Met 4 kW vermogen is een ‘gemiddelde’ B-label woning in voor en najaar redelijk lang van ‘gasloos’ te verwarmen.

Helaas laat het nieuws nog even op zich wachten.

 

Reageer