Mag ik hier waarschuwen voor een leverancier?

  • 11 February 2023
  • 6 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 1

Wij hebben een systeem van Solar Energy Booster / Jan Putman.
Het werkt, maar er zijn gebreken, slordigheden en het doet niet wat is beloofd.

En wij hebben geluk gehad. Ik ken inmiddels tegen de 10 mensen/projecten waar zwaar kosten gemaakt zijn om de zaak te repareren.

Putman verkondigde op LinkedIn (hij is daar recent verdwenen...) nog praatjes dat het de laatste jaren/na 2015 allemaal goed gaat. Maar ik kom pas nog iemand tegen waar het in2021 mis is gegaan.
Dus: niet doen.. Warmte achter zonnepanelen winnen kan prima - daar zijn andere systemen voor. De WWP die wij hebben - Hautec -  is prima. Maar..


6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Gerlinde en Cor   Van mij mag je voor dit systeem waarschuwen. Ik had al drie jaar geleden geen goed gevoel bij zowel het ontwerp als ook de realisatie. Er is waarschijnlijk geen enkele berekening of simulatie op ingenieurtechnisch niveau gemaakt. En vermoedelijk nog steeds zonder rapport door TNO/TÜV etc..

Just my 2 mWh

Reputatie 1

Het idee achter het systeem is niet helemaal crap, maar je moet het wel zorgvuldig voorbereiden. En goed opleveren. Er hoort bijvoorbeeld een goede regeling bij. Zouden wij ook krijgen. Mooi niet… :(

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 15 februari 2023.

 

Geachte @Gerlinde en Cor,

Uiteraard mag er, volgens mij, gewaarschuwd worden voor slecht presterende leveranciers/systemen/producten. Behalve…. wanneer een leverancier via de VEH kanalen wordt ingeschakeld.

In het verleden zijn andere "klagers” door de VEH op deze site geblokkeerd dan wel werd het item gesloten verklaard. De "klagers” werden gewezen op de klachtenprocedure binnen de organisatie.

Ik zie uit naar een inhoudelijke reactie van de organisatie.

Geert Nap

Reputatie 2

@Geert Nap De Eigen Huis Community is niet het kanaal om reviews te plaatsen over onze dienstverlening. We hebben hiervoor een Trustpilot kanaal ingericht https://nl.trustpilot.com/review/www.eigenhuis.nl. Daarin voldoen de reviews aan richtlijnen. We voeren regelmatig steekproeven uit om de betrouwbaarheid van reviews te controleren en de reviews ook te voorzien van ondersteuning mocht een dienst niet naar wens zijn verlopen. De Community is hier niet het kanaal voor. Ook reviews over derde partijen worden gesloten. De Community dient als dialoog tussen leden over verduurzamen. Vanuit dit kanaal monitoren we het onderlinge contact tussen leden. Aanbevelingen en waarschuwingen over aangeschafte systemen zijn tot op zekere hoogte toegestaan. Wel is het goed @Gerlinde en Cor om de titel van dit topic aan te passen in het onderwerp waar het overgaat. Groet, Stephanie

Reputatie 1

Wel is het goed @Gerlinde en Cor om de titel van dit topic aan te passen in het onderwerp waar het overgaat.

 

Dag Stephanie,

Kun je iets preciezer zijn? Bedoel je dat ik die wijzig in dat we waarschuwen voor 'een leverancier'. Of specifiek een naam noemen?

Reputatie 1

Wel is het goed @Gerlinde en Cor om de titel van dit topic aan te passen in het onderwerp waar het overgaat.

 

Dag Stephanie,

Kun je iets preciezer zijn? Bedoel je dat ik die wijzig in dat we waarschuwen voor 'een leverancier'. Of specifiek een naam noemen?

 

@Gerlinde en Cor Je mag hier best het systeem of de leverancier in benoemen. Op dit moment is de titel vooral een vraag aan Vereniging Eigen Huis; mag dit geplaatst worden? 

Je kunt de titel bijvoorbeeld veranderen in ‘Wat is jullie ervaring met ...’ of ‘Wees gewaarschuwd voor het systeem ...’  Groet, Willem

Reageer