Vraag

Onderhoud buitenunit warmtepomp

• 18 November 2020
  • 2 reacties
  • 796 Bekeken

Dag,

Vorig jaar hebben wij onze nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen met een warmtepomp.

De buiten unit staar op het platte dak, drie etages hoger.

Nu is het bijna tijd om onderhoud te lagen plegen maar tot mijn verbazing heb ik tot nu toe nog geen van de grotere partijen bereid gevonden om onderhoud uit te voeren in verband met de locatie van de buiten unit.

Zijn er hier mensen met eenzelfde ervaring en hebben deze wellicht tips?

2 reacties

Ik woon nu anderhalf jaar in mijn nieuwbouwwoning met lucht-waterwarmtepomp. De installateur heeft een jaar geleden ivm een storing de installatie binnen nagelopen, maar normaal gezien is binnen amper onderhoud nodig. Hij heeft een filtertje schoon gemaakt. 

De buitenunit moet wel af en toe ontdaan worden van blad etc. Ik heb hier nog geen bedrijf voor benaderd, mijn warmtepomp staat ook op zolder. Denk dat een  hoogwerker huren en zelf inspecteren ook een optie is. Wellicht kan dit samen met de buren georganiseerd worden als de hele wijk een warmtepomp heeft.

Ik lees het graag als iemand een bedrijf gevonden heeft die hier ervaring mee heeft. 

Reputatie 7
Badge +2

Geen ervaring, maar ik begrijp dat ook het bedrijf dat het heeft geïnstalleerd het niet wil uitvoeren?

Heeft het mogelijk met het niet afsluiten van een onderhoudscontract te maken?
Ik weet dat bij CV’s  het ernstig lastig is om een monteur langs te laten komen tenzij je een onderhoudscontract hebt.

Overigens heb ik zelf nog geen onderhoud laten plegen en was dat ook niet binnenkort van plan.
Waar moet het onderhoud precies aan worden gedaan?

Anne.

Reageer