Zeer vroege voorlopige belastingaanslagen. moraal van het verhaal: (Vooral) wij betalen het prijsplafond

  • 14 January 2023
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind dat de belastingdienst dit jaar wel erg vroeg is met mijn voorlopige aanslag 2023. Het is duidelijk dat de overheid geld nodig heeft. En dat ondanks dat de overheid thans de staatsschuld verder laat oplopen. Een goede reminder dat we het prijsplafond dus zelf gaan terug betalen. Nog sterker, uiteraard de ‘sterkste schouders'. moraal van het verhaal is dus dat Nederland dus keihard energie moet blijven besparen !


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Ik had er hier ook al een opmerking over geplaatst.

Om de 1 of andere reden is dit helemaal langs mij heen gegaan.
Hoewel. Als ik naar dit onderwerp zoek vorig jaar dan vind ik ook niet zo bijster veel informatie hier over? Dus mss was het ook helemaal niet algeheel bekend.

Nu vind ik het in tegen stelling to veel mensen prima om belasting te betalen.
Ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik die ‘brede schouders’ heb en ben best bereid die hier en daar ter beschikking te stellen om wat last te dragen.

Maar ik betaal nu voor een inkomen dat ik waarschijnlijk niet ga hebben volgend jaar.
De inschatting is gebaseerd op 2021 toen ik net een erfenis had gekregen, waardoor het eigen vermogen nogal anders was. Intussen is een belangrijk deel daarvan in verduurzamingsmaatregelen gaan zitten.

Vreemd genoeg lijkt het dus niet mogelijk om de voorlopige aanslag aan te passen of zelfs te verwijderen als de verwachting is dat je geld moet betalen?

Zijn er anderen die ongevraagd nu een voorlopige aanslag hebben gehad?

Anne.

Reageer