Vraag

dakkapel van binnenuit isoleren

  • 26 July 2022
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Hallo,

 

de dak van de dakkapel van ons nieuwe huis( gebouwd in 2017) is van buitenaf geïsoleerd  (warme dak).  Toch, met de warme dagen merken we dat heel veel warme via de plate dak van de dakkapel naar binnen op zolder komt; daarom dacht ik om de plate dak ook van binnen uit te isoleren, steenwol/ glaswol tussen de hout balken, folie, etc; ik heb over de risico’s gehoord( vocht, etc); mijn vraag is: als de plate dak van buiten af geïsoleerd is, de rest van de dak ook goed geïsoleerd is, en ik ga de binnenkant van de plate dak isoleren, is het nog steeds riskant omdat de vocht problemen, etc? Dank jullie wel voor jullie reacties! Iulian

 

 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +1

Het vochtprobleem kun je uitrekenen via ubakus.com. Het folie moet zeer goed aangebracht worden. Dan nog wordt aangeraden om geen natte cel daar onder te maken. Of heel veel was te gaan drogen.

Wat ik mij echter afvraag: een huis van 2017 is toch uitmuntend geïsoleerd. Of is de dakkapel van latere datum als beunwerk uitgevoerd? Met deze temperaturen is veelal je zolder erg heet. Heb je gemeten met een uv thermometer of het dak van het dakkapel echt warmer is dan andere oppervlakken.

Reageer