Vraag

Glas-in-lood isoleren

• 7 april 2019
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

Heeft er iemand ervaring met het ‘inpakken’ van (100 jaar) oud glas-in-lood in HR++beglazing? Gaat dat goed, wat zijn de kosten en hoe is het rendement?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Zou een voorzetraam op het houten kozijn schroeven een oplossing zijn. Ik heb bij een kerkje wel gezien dat op de zonzijde in twee van de zes ramen condensvorming op treedt.
Ik heb recentelijk een grove inschatting ontvangen voor mijn glas in lood ramen. Om het glas in lood tussen dubbelglas te plaatsen kost zo'n 1.000 euro per raam. Met ruim 20 glas in lood ramen is dit een hele dure oplossing. Voorzet ramen zijn niet mooi bij een karakteristiek pand met beschermd stadsgezicht en daarom doen wij deze isolatie op dit moment niet. De overige ramen zijn enkel glas en vervangen wij ook niet omdat dat in combinatie met enkel glas in lood geen nut heeft. wij zijn nu in de orientatie fase voor vloer en dak isolatie
Reputatie 6
Badge +2
Is het dan geen kwestie van het goedkopere voorzetraam aan de binnenzijde of aan de buitenzijde te plaatsen?
Reputatie 3
Het laten overnemen of laten namaken van het glas in lood tussen de 2 ruiten van geïsoleerd glas kost volgens de laatste opgave die ik heb gehad ca € 800,= per raam (1300mmx900mm).
3 stuks kwam op ca € 2.000,= uit.

Je kunt echter ook aan de binnenkant een voorzetraam vastmaken.
Dat zal dan zal niet zo goed isoleren als een HR++ raam, maar kan weldegelijk een stuk beter isoleren. En kan ook netjes worden afgewerkt zodat het er fatsoenlijk uit ziet.
Dat zou ca € 200,= per raam kosten (plus evt nog wat arbeidskosten) volgens de laatste offerte die ik heb gehad.

Ik heb trouwens ook het omgekeerde: nieuwe dubbelglas in het houten kozijn en dan het glas in lood als voorzetraam aan de binnenkant. Ook dat ziet er best mooi uit. Dat was al zo toen ik het huis kocht, dus ik heb geen idee wat de kosten daarvan zijn.

Anne.

Reageer