Beantwoord

Ik wil graag dubbele beglazing, wie heeft er tips voor een leverancier?

  • 12 April 2019
  • 9 reacties
  • 1555 Bekeken

Ik ben van plan om kunststof kozijnen met HR ++ beglazing aan te schaffen en nu ben op zoek naar
een kwalitatief goed maar niet te dure leverancier die deze ook kan plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee, kan mij een leverancier aanraden, zijn er ook mensen die ervaring hebben met duitse leveranciers.....?

Ben benieuwd naar de reacties
icon

Beste antwoord door YusufA 1 May 2019, 14:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Ja, dat is eigenlijk een open deur. Kwaliteit kost geld.
Wij hebben de afgelopen jaren in stappen ons hele huis voorzien van kunststof kozijnen en deuren met HR++ glas van een gerenomeerd Belgisch merk. Een goede isolatie (warmte en geluid), degelijke constructie, mooi uiterlijk, netjes opgeleverd.
Je kunt natuurlijk altijd zelf op zoek gaan naar een goedkopere oplossing, maar je loopt dan wel meer risico.

Het was voor ons dus niet goedkoop, maar als het resultaat goed is zal iedereen voor zich zelf moeten oordelen of het een goede investering is geweest.
Succes met je zoektocht.
Ik ben van plan om kunststof kozijnen met HR ++ beglazing aan te schaffen en nu ben op zoek naar
een kwalitatief goed maar niet te dure leverancier die deze ook kan plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee, kan mij een leverancier aanraden, zijn er ook mensen die ervaring hebben met duitse leveranciers.....?

Ben benieuwd naar de reacties


Dag Ruud,

Helaas hebben wij geen lijst met leveranciers welke wel of geen goed werk leveren, maar kunnen jou wel een website van de branchevereniging meegeven. https://vkgkeurmerk.nl/ dit is de website van de Branchevereniging Kunststof gevelelementenindustrie, hier zijn vakbekwame leveranciers bij aangesloten welke voldoen aan alle gestelde kwaliteitseisen. Wij adviseren om minimaal drie offertes aan te vragen bij leveranciers die hierbij zijn aangesloten, op de website van VKG kun je middels je postcode in je eigen regio zoeken. Op basis van deze offertes kun je de prijzen en de uitvoering met elkaar vergelijken waarna een keuze gemaakt kan worden.

Duitse leveranciers zijn andere kwaliteitseisen gewend dan wij in Nederland, dit zal onze voorkeur niet hebben. Wij adviseren jou hierom ook om samen te werken met Nederlandse partijen.

Groet,

Yusuf
Reputatie 4
Badge
Weet niet in welke regio je woont maar het kan slim zijn om een paar lokale kozijnen partijen te laten offeren en een paar grote zoals Kroon of Belisol kozijnen.

Bedenk ook van te voren wat je wilt. Als je bijvoorbeeld hr+++ glas neemt dan heeft het geen zin om ventilatie roosters te nemen omdat die geen goed isolatie bieden, en dan haal je het effect van hr+++ al naar beneden, denk zelfs dat het bij hr++ glas al een hoop isolatie ongedaan maakt.

Voor openslaande ramen heb je ook weer allemaal mogelijkheden kiep/kantelramen, kiep/kantel/parallel. Kijk ook naar de veiligheidskeurmerken die bij de geboden kozijnen/ramen zitten dit kan mogelijk interessant zijn voor korting op je woonhuisverzekering.
Reputatie 4
Badge +1
Let bij het laten plaatsen van dubbel glas op het droog houden van de rand van de ruiten.
Als het dubbel glas met kit is dichtgemaakt, gaat dat na jaren lekken als die kit in een vochtige sponning zit.
Dergelijke ruiten (met kit) moeten in een waterdichte sponning zitten.
Dus vraag aan de kozijn leverancier hoe die garandeert dat zijn sponning ok na 10 20 30 jaar waterdicht blijft.
Moeten er daarvoor tussentijds rubber strips worden vervangen?
En zijn di enog beschikbaar over 10, 20 30 jaar?

Kijk maar eens naar oude kunststof kozijnen of de rubber strips aan de uiteinden zijn gekrompen?

Overigens moeten ook houten kozijnen , met houten glaslatten waterdicht afgekit worden, mt ventilatie aan de onderkant. En rottende glaslatten moeten natuurlijk op tijd vervangen worden
Reputatie 4
Ploeg Kozijnen in Nieuw Vennep levert en plaatst kunststof kozijnen met HR++ glas of als je wilt zelfs triple glas. Ze hebben bij het bedrijf een uitgebreide showroom; ze denken met je mee en er wordt eersteklas vakwerk geleverd.
Ploeg Kozijnen (Nieuw Vennep)
Voor onze nieuwe woning heb ik in Duitsland kozijnen met triple glas besteld.
Je moet dan wel bellen of mailen voor de transportkosten, voor onze grote partij viel dat relatief mee.
Kijk eens bij fensterversand.com .... er zit een uitgebreide configurator bij die wel enige gewenning vergt ..... maar je hebt een boel keuze mogelijkheden.
Wij hebben kunststof en glas met de hoogst mogelijke isolatiewaarden genomen.
Ik hoop dat dit een goede tip is.
Multikozijn in Bunschoten Spakenburg. Hebben vier ramen gedaan op mijn bovenverdieping.
Goed resultaat. Ben zeer tevreden.
Reputatie 1
Als je er nog niet uit bent: kijk eens op de site van bureau crg en klik dan op kennisbank (werkt niet zo goed met tablet maar wel met laptop of pc). Kies dan voor categorie bouwkundig en daaronder vink je categorie ramen aan. Dan komen er allemaal (goed) geteste kozijnen en beglazing uit (fabrikanten). Op de site van fabrikanten is meestal te vinden aan wei ze hun producten leveren.
Reputatie 4
Badge +3
@SashavandenO, ik heb je zoekopdrachten gevolgd en kwam uit op deze link. De vinkjes onthoudt de website alleen niet automatisch dus die moeten de geïnteresseerden opnieuw invullen. Gelukkig heb jij daar net een handige how-to voor geschreven. 😉 Bedankt voor je behulpzame bijdrage en welkom op de community van Vereniging Eigen Huis!

Reageer