Vraag

Heeft iemand ervaring met oude kleinere huizen om in aanmerking te kunnen komen van subsidie?

  • 5 June 2020
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

Ik ben bezig om voor het verbouwen van een bestaande serre om voor subsidie in aanmerking te kunnen komen. Deze zou je bij het SEEH kunnen bekomen, maar helaas daar kom ik niet voor in aanmerking ivm de oppervlakte van het dak en de raampartij. Als je wel aan de opp. voldoet dan heb je dus een groot huis nodig of je gaat je hele huis in 1 keer opnieuw isoleren. Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met oude kleinere huizen om in aanmerking te kunnen komen van subsidie?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Kort gezegd: het zal lastig zijn.

Op de site van de RVO staat een ‘rekentool’, ook wel excel sheet genaamd waarmee je wat kunt variëren om te kijken of je op een creatieve manier zaken kunt uitvoeren. 

https://www.rvo.nl/sites/default/files/2019/08/Rekentool_SEEH_1.48.xls

Je kunt de verschillende opties aan vinken.
Waarbij bijvoorbeeld dak, vloer en vliering blijkbaar apart tellen.

De ‘kunst’ lijkt vooral te zijn om ‘hele huis’ te selecteren (in kolom F).
Voordeel bij een kleiner huis is dat het sneller mogelijk moet zijn te claimen dat het het hele huis betrof?
 

Reputatie 4
Badge +3

Welkom op de community @BertKr! Wellicht is dit een interessant topic voor je? Ik hoor het graag of je hier, samen met het antwoord van Anne, verder mee kunt. Laat je het weten? 

Reageer