Subsidiemaatregelen isolatie verruimd - alleen voor de bühne?

  • 28 August 2020
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Als ik lees wat onder

https://www.eigenhuis.nl/actueel/nieuws/2020/08/26/13/32/subsidieregeling-voor-isolatie-tijdelijk-verruimd#/

wordt verteld, kan ik me de indruk niet onttrekken dat dit niet kan en zal werken. Wie kan er binnen nu en eind van dit jaar een omvangrijke (zinvolle!) isolatiemaatregel of twee bedenken en laten uitvoeren? Het subsidiebeleid wat de energie/warmtetransitie in NL betreft kan wat mij aangaat sowieso de prullenbak in, maar deze recente is echt voor de “Bühne” of niet?


2 reacties

@darkfiber

Voor de Bühne, tja, dat is maar hoe je het bekijkt. Het geld staat al gereserveerd, de regeling loopt af in zijn huidige vorm, het potje is nog niet leeg, dus ja, het is een sympathiek gebaar, maar inderdaad, ik betwijfel dat het veel verschil uitmaakt voor de hoeveelheid aan aanvragen. 

 

@BertenErnie

Ik vind het zelf ook jammer. In mijn beeld is zolderisolatie van binnenuit een van de eenvoudigst zelf te realiseren isolatiemaatregelen, die je op basis van kosten denk ik niet snel door een professional laat uitvoeren. Anderzijds snap ik de overheid wel: geef subsidie op het materiaal en je zult ofwel moeten controleren dat het daadwerkelijk is geinstalleerd, of voor lief moeten nemen dat mensen er mee kunnen/zullen sjoemelen. Daarnaast "garandeer" je dat de maatregel goed is genomen, en niet door de zaterdagmiddag-klusser...  (de professionele beunhazen daar gelaten natuurlijk)

Reputatie 3

Tja, zoals al eerder gezegd lijkt die hele subsidieregeling nogal merkwaardig. Twee maatregelen nemen en laten uitvoeren door een erkend bedrijf is sowieso een discriminerende spelregel. Daar die regel er nog steeds in staat hebben de meeste mensen hier niks aan.

Wij hebben bijvoorbeeld een groot deel van de isolatie zelf aangebracht, in fasen. Ben je veel goedkoper uit dan met een erkend bedrijf, al zou je subsidie krijgen. Gelukkig bespaarden we 25 a 30% door op de aanbiedingen van de bouwmarkten te letten, ook een smak geld. Gelukkig telde dit eigen isolatiewerk wel mee voor het verbeteren van het energielabel (foto was genoeg bewijs).

Reageer