Bijeenkomsten Verduurzaming

  • 7 April 2019
  • 6 reacties
  • 645 Bekeken

Beste VEH,

Ik vind dat u , met uw oproep voor 4 bijeenkomsten voor verduurzaming, op de grens van politieke beïnvloeding begeeft

Niet met het organiseren van deze bijeenkomsten, maar het inleggen van Diederik Samsom. U weet dat hij een fanatieke voorstander is van het vergroenen van Nederland, zelfs ten koste van alles. Ik heb hem zelf op de radio heb zeggen: ' dan moet iedereen maar een lening nemen om zich een waterpomp aan te schaffen'.

Het is u waarschijnlijk ook niet ontgaan dat zeer recentelijk een grote deel van de Nederlanders daar anders over denkt een dat ook tijdens de laatste verkiezingen heeft laten weten.

Waarom dan zo'n uitgesproken voorstander van fanatieke en onbedachtzame vergroening uitnodigen?

In mijn ogen dient de VEH absoluut neutraal te zijn en te blijven.

Met vriendelijke groeten,

Petros Linaras
Lidmnr. 1727532

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
U heeft helemaal gelijk. De VEH kan beter een deskundige uitnodigen dan dagdromende 'wereldverbeteraar'. Hoe kan een deskundige immers bepleiten dat je een lening voor een warmtepomp moet afsluiten terwijl een warmtepomp naast die afschrijving ook nog eens nagenoeg het gelijke bedrag aan kWh's i.pv. m3 aardgas aan verbruik gaat kosten.

Ik denk dat @jwd Diederik Samson heel wat uit kan leggen.
Ik denk dat Samsom helemaal niet geschikt is om inzake deze te adviseren, puur vanwege zijn 'gekleurde' ideeen. Ik kan alleen hopen dat de organisatoren dit ter harte nemen en aanpassen.
Reputatie 7
Badge +3
Het gaat over informatiebijeenkomsten voor Verenigingen van Eigenaren (Vve's). Zoals ik het hier kan zien https://www.eigenhuis.nl/appartement-en-vve/vve-bijeenkomsten#/ is er inderdaad weinig ruimte voor discussie.
Ik heb het zo begrepen dat dit een uitnodiging is voort ALLE leden van de VEH is. Niet alleen voor VVe's.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zojuist die vraag gesteld aan één van de medewerkers / moderatoren. Doel van de bijeenkomsten is volgens mij ten eerste de mede eigenaren in (slapende) vereniging enthousiast te krijgen en daarna op basis van bestaand landelijk beleid (en daarna ontvangen offertes) de juiste beslissingen te nemen.
Wat betreft het landelijke beleid door de VEH ben ik voorstander van pols/stemmingen over onderwerpen met standpunten die de VEH in zóu moeten nemen. Maar volgens het verenigingsrecht blijven het toch de statuten en reglementen die de uitgedragen koers moeten bepalen.
Hoe dan ook, wie dan ook de 'audience' of de doelgroep ook moge zijn, de VEH zou alleen neutrale sprekers moeten uitnodigen om op dit belangrijk thema hun visie te geven en niet iemand die zo bevooroordeeld en overtuigd van zijn eigen gelijk en zo politiek gekleurd is, zoals dhr. Samsom. Zoals eerder gemeld, ik hoop dat de organisatoren (de VEH zelf dus) hier iets aan gaat doen.

Reageer