New

CO2neutraal

  • 6 April 2019
  • 3 reacties
  • 398 Bekeken

Volgens ben ik met mijn zonnepanelen en de tuin al jaren mijn CO2 uitstoot meer dan mijn gasverbruik aan het compenseren.
Dit geldt voor vele huiseigenaren.
Kortom kabinet neem maatregelen daar waar dit niet gebeurt en val degenen die al compenseren niet lastig.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Met zonnepanelen kun je gasverbruik niet, te niet doen. Echt gas verbruik levert echte CO2 uitstoot op. Maar de stroom die je zelf opwek, hoef je niet te kopen.
En een tuin, is in zichzelf klimaat neutraal, hij neemt CO2 op, en de biomassa rot weer weg, of wordt ergens op gestookt.
Gebruik je nog stroom van buiten? Van een fossiele centrale of is het groene stroom?
Elektrische auto op groene stroom?
Vliegvakanties?
Voedsel uit Afrika of Zuid Europa? Dat transport heeft ook CO2 veroorzaakt?

Nu is het niet de vraag of of de overheid niet veel betr bedrijven moet verplichten CO2 te reduceren.
Zij veroorzaken ca 80% van alle CO2 uitstoot, daar moet de overheid regels opleggen.
Reputatie 7
Badge +3
Nu is het niet de vraag of of de overheid niet veel betr bedrijven moet verplichten CO2 te reduceren.
Zij veroorzaken ca 80% van alle CO2 uitstoot, daar moet de overheid regels opleggen.


Je schiet er niets mee op als je daarmee bedrijven de grens over jaagt. Fabels over waterstof (als "energiebron") en biogas (daar is het landbouwoppervlak te klein voor, landbouwoppervlak dat bovendien ook nog eens gedeeltelijk zou verdwijnen aan 'zonneparken') ten spijt.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens ben ik met mijn zonnepanelen en de tuin al jaren mijn CO2 uitstoot meer dan mijn gasverbruik aan het compenseren.
Dit geldt voor vele huiseigenaren.
Kortom kabinet neem maatregelen daar waar dit niet gebeurt en val degenen die al compenseren niet lastig.

@ruustenc . Dat kan wel degelijk. Stel dat je een overschot hebt aan 2000 kWh. Elke 10 kWh is één m3 aardgas. Dat is dus het energie-equivalent van 200 m3 aardgas. Verder heeft de elektriciteitscentrale voor de productie van die uitgespaarde 2000 kWh niet slechts 200 m3 aardgas uitgespaard maar minimaal 400 m3 aardgas. Want bij de omzetting van aardgas naar elektriciteit gaat circa 50 % verloren aan restwarmte.

Reageer