New

De aanmeld procedure voor de hypotheekwacht service is niet erg uitnodigend

  • 26 June 2020
  • 2 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • Verduurzamer
  • 864 reacties

Ik was net begonnen mij eens aan te meden voor de VEH hypotheekwacht service,
veh.nl/hypotheektool (*)
om eens te zien wat dat is en wat je er mee kan.
(*) Ik kwam er later achter dat de hypotheektool uit het magazine naar de hypotheekwacht verwijst en niet naar de tool waar in het magazine sprake van is.(**)
(**) Ik kwam er nog later achter dat ik niet de link veh.nl/hyotheektool had moeten gebruiken, maar veh.nu/hypotheektool 
Ja, zoek de verschillen kleur de plaatjes :)

Maar heel erg soepel loopt dat allemaal niet (heeft oa moeite met het feit dat ik al op de community ben ingelogd?) en vervolgens krijg je gebruikersvoorwaarden voor geschoteld dat als iemand de moeite neemt om die te lezen ze waarschijnlijk nog wel 2 keer nadenken of ze daarmee allemaal wel akkoord moeten gaan.

Ik heb ook niet het idee dat het standaard https://www.eigenhuis.nl/privacystatement#/ gaat voldoende voor de informatie die ik verwacht allemaal te moeten gaan invoeren - mijn hele financiele reilen en zeilen?

Dat kan vast een stuk beter.

Nog wat bevindingen:
Er wordt bij het invoeren van de hypotheekdelen om de einddatum van de rentevastperiode gevraagd. Maar ook om de resterende looptijd?
eind datum - vandaag = loop tijd? Waarom dat nog een keer apart moet worden  ingevoerd is niet duidelijk.

Na alles ingevoerd te hebben verschijnen er een aantal tips.
In mijn geval 4.
Als je er echter 1 gaat bekijken is er geen duidelijke weg terug om ook de anderen nog te bekijken.

Bij het verhaal over nu en straks staat dat je gegevens moet invoeren.
Dat zijn gegevens die je net daardoor veelal hebt ingevuld.
Het blijkt later dat die tijdens het doorlopen automatisch opnieuw worden ingevuld voor je. Dat is vooraf niet duidelijk en verwarrend/irritant.

Anne.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Suggesties.
 

  1. Gebruik niet veh.nl en veh.nu naast elkaar. Zeker met een wat kleiner font lijken die toch best op elkaar. veh-link.nl zou al een stuk duidelijker zijn.
     
  2. Als je zoekt op hypotheek wacht vind je de service niet op de veh site.
    Je moet op hypotheekwacht zoeken. De tags om de service te vinden kunnen denk iik wel wat worden uitgebreid.
     
  3. Als ik hier
    https://www.eigenhuis.nl/hypotheekwacht#/
    klik op ‘aanvragen hypotheekwacht’
    land ik na 1 sprong (omdat ik al ben ingelogd springt hij automagisch verder)  op deze pagina
    https://www.eigenhuis.nl/hypotheekwacht/hypotheekwacht-inloggen#/(hypotheekwachtAanmelden:start/gegevens-aanvullen)
    waar ik vervolgens niet langs kom.

    Daar stopt het nu even: ik kom er niet meer in. Ook uitloggen helpt niet O:)

    Maar wat ik nog weet:
    4. De gebruikersvoorwaarden die je vervolgens voorgeschoteld krijgt zijn dusdanig afschrikwekkend dat veel mensen het denk ik dan wel voor gezien houden.
    Er zou dus eens naar moeten worden gekeken of dat niet op een kort en bondige manier kan.

    5. Er wordt verwezen naar het standaard privacy statement.
    Dat zal in dit geval zeer waarschijnlijk niet voldoen.

    Over de tool zelf:
    6. Bij het invoeren van hypotheek delen wordt naast een rente einddatum ook een resterende looptijd gevraagd. Die kan op zijn minst automatisch worden ingevuld op basis van de net ingevoerde einddatum?

    7. De presentatie van de tips kan beter, vooral het terug gaan en raadplegen van 1 van de andere tips in nu niet erg duidelijk.

    8. BIj het stuk over ‘nu en straks’ worden gegevens gevraagd die mogelijk al net daarvoor hebt ingevuld. Die worden dan automatisch overgenomen, maar het zou wrs handig zijn om vooraf te melden dat dat zal gaan gebeuren: ‘Als u deze gegevens net al heeft ingevoerd zullen ze automatisch worden overgenomen. U kunt ze dan nog eventueel naar believen aanpassen’
    Zoiets :

    Dat was het weer even.

    Anne.
Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor deze feedback @Anne! Dit is zeer waardevol. Omdat dit een ideeën categorie is wil ik je vragen wat hier een goede oplossing voor zou zijn. Dan kan ik de titel van je topic hierop aanpassen en kunnen andere communityleden hierop stemmen. Wat zou al een kleine / grote verbetering volgens jou zijn? Ik hoor het graag!  

Reageer