Nieuws

Welkom nieuwe leden

• 12 mei 2020
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken
Welkom nieuwe leden
Reputatie 4
Badge +3

In de afgelopen weken zijn er weer een aantal nieuwe communityleden bij gekomen. De volgende leden hebben nog geen antwoord gekregen op hun vraag! Wie helpt ze uit de spreekwoordelijke brand? :slight_smile:

@Jenneke 

@Marianne 

@Pia T. 

@SaDe 

Welkom op de community, leuk als jullie je nog even voorstellen via de reacties op dit topic. Ik ben benieuwd wie jullie zijn, hoe ver jullie zijn met het verduurzamen van jullie woning, en wat jullie uit de community hopen te halen. 

2 reacties

Hi ook ik wil me even voorstellen.

Ik ben Rob (55),getrouwd met Anneke. We wonen in een (hoek)huis uit 1975. Plat dak,dakterras en de aangebouwde garage(berging).

Redelijk handig,althans dat vind ik zelf😁.

Het volgende de afgelopen jaren reeds gedaan:

laten doen:spouwisolatie, onderzijde begane grondvloer(pur),(deels)Hr++beglazing,dakterras(pir platen)

zelf gedaan: bodem kruipruimte(piepschuimen wokkels), dakisolatie(pir-platen), voorzetwand(je) achtergevel(buiten), voorzetwand 2e etage, (deels) Hr++ beglazing, infrarood vloerverwarming 2e etage, warmtepompboiler(warmwatervoorziening), plafond(pir-platen) en voorzetwanden(pir-platen) garage/berging, infrarood verwarming garage/berging, zonnepanelen (ca. 7,5 kWp), pelletkachel (tegenwoordig weer discutabel).LED verlichting aangebracht. Keukenapperatuur van gas naar elektrisch.

Wensen/overpeinzingen: verder isoleren, warmtepomp?(complex ,duur), van gas af?, huis-accu? Radiatoren vervangen voor...?

Kortom, nog genoeg te doen

Ik hoop op dit forum veel informatie te kunnen vinden, en eventueel te kunnen delen.

Grtz Rob

Reputatie 6
Badge +2

Welkom Rob,

Ik ben wel benieuwd naar de IR vloerverwarming.
Ik snap namelijk niet waarom dat beter zou werken dan ‘gewone’ elektrische vloerverwarming.

Als je daar eens een stukje over zou willen schrijven met je ervaringen ben ik daar wel benieuwd naar.

Anne.

Reageer