Collectieve woonverzekering Vereniging Eigen Huis

• 9 March 2020
  • 4 reacties
  • 1071 Bekeken

Wie heeft er ervaring met de aanvraag van de collectieve woon verzekeringen van Vereniging Eigen Huis?

Ik heb een aanvraag berekend voor het woonpakket,op zich zou ik dan een gering voordeel hebben met mijn huidige verzekering.Toen ik alles had ingevuld,moest ik doorklikken en kwam ik op de site van de verzekeraar.Daar bleek dat ik nog een keer heel veel vragen opnieuw moest invullen.

Daarna schrok ik wel even van de hoge prijs…..toch maar niet gedaan...wat op de website staat van Ver Eigen Huis vind ik eigenlijk een lokkertje.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Welkom op de community, @Het bosvrouwtje! Ik heb je topic even verplaatst naar de categorie ‘overig’. De categorie besparen gaat namelijk echt over de energierekening. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je vraag hier niet beantwoord kan worden. @Karin, zou jij hier misschien je licht op kunnen schijnen? Of weet je misschien andere mensen die @Het bosvrouwtje verder zouden kunnen helpen? 

@Het bosvrouwtje, Vervelend dat je deze ervaring hebt. We zijn nog steeds bezig met het verbeteren van de gehele aanvraag voor de woonverzekeringen en het klantvriendelijk maken van het hele proces. Bedankt voor de feedback.

Vriendelijk dank voor uw reactie.

Als u toch van plan bent om het aanvraagproces te verbeteren dan heb ik nog een suggestie.

Ik erger mij er al jaren aan dat verzekeraars ook bij aanvraag je inkomen willen weten,ik heb daar al eens een discussie over gehad met het verbond van verzekeraars,zij gaven als reden daarvan aan dat een verzekeraar dan ongeveer kan inschatten,hoe eenvoudig of luxe je woning dan wel ingericht zal zijn.

Dat vind ik klink klare onzin,ik ken mensen die best een royaal inkomen hebben maar toch hun woning volledig inrichten met inboedel uit de kringloopwinkel,omdat ze dat leuk en duurzaam vinden!

Persoonlijk vind ik dat een verzekeraar niets te maken heeft met mijn inkomen.

Ik heb Vereniging Eigen Huis daar nog over gebeld,hun reactie was:tja ze willen nu eenmaal alles van je weten...Mijn antwoord daarop is:Tja als de consument dan zo gek is om dat allemaal maar braaf in te vullen dan gaan ze steeds verder….

Voor mij is het een goede reden om dan die verzekering niet af te sluiten.

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 15 maart 2020.

Geachte Karin en Bosvrouwtje,

Onlangs heb ik onder het kopje Zonnepanelen een topic geopend over de mate, waarin de VEH objectief en onafhankelijk zou kunnen functioneren. Daarnaast heb ik een topic geopend over de bezwaren, die er zijn  tegen kalkvrije water systemen, waarover  o.a in het magazine uitbundig wordt geadverteerd. Ik deel je zorgen over de onafhankelijkheid van de VEH en die kun je lezen als je op mijn "hoofd” klikt.

Geert Nap

Reageer