Beantwoord

Gasaansluiting vervangen

  • 2 September 2021
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

Enexis wil mijn gasaansluiting vervangen en daarbij moet er in mijn voortuin op 2 plaatsen gegraven worden; aan de straat én vlak voor mijn woning. De oude gasleiding wordt er dan uitgetrokken, waarbij de nieuwe gasleiding er in wordt getrokken. 
Voor mijn woning ligt echter een tegelpad met tegels van 1 x 1 m en die kunnen niet of moeilijk verwijderd worden.

Mijn vragen zijn:

  1. Weet iemand waarom de nieuwe gasleiding niet vanuit mijn huis (kruipruimte) getrokken kan worden, zodat er niet voor mijn woning hoeft te worden gegraven?
  2. Weet iemand een ander alternatief?
icon

Beste antwoord door Rakker 13 September 2021, 09:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb wel de ervaring hoe dat gaat. Bij mij is dit jaar op die manier ook de gasleiding vervangen. Het zijn vakmensen met veel ervaring. Bij mij moest er ook het een deel bestrating uit. Ik kan niet meer zien waar ze dat precies gedaan hebben. Schade in de tuin was er wel. Ik heb wat nieuwe bodembedekkers moeten kopen. Dat was alles.

In mijn hele buurt heb ik niet een klacht gehoord over hoe ze te werk zijn gegaan.

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb hier geen ervaring mee, kan dus enkel een beetje associëren… 

Vanuit de kruipruimte zal er dan een gat gemaakt moeten worden in de - betonnen? - fundering?
Dat zal de klus aanzienlijk complexere kunnen maken kan ik me voorstellen.
Ook de invoer van de nieuwe leiding zal dan mogelijk een stuk lastiger zijn.

Ik zou verwachten dat een aannemer die dit soort werk doet niet veel moeite hoeft te hebben met tegels van 1x1m. 

Ik zou wel vooraf contact opnemen met Enexis en melden dat je denkt dat de klus wrs niet heel simpel zal zijn.

Daarnaast een ‘nulmeting’ doen, of laten doen, met een duidelijke beschrijving en foto’s en die hen ook doen toekomen. Als je het helemaal officieel wilt doen via een aangetekende brief.
Maar een email zou mogelijk ook voldoende moeten zijn.
 

Reageer