Vraag

oplevertermijn appartement 6 maanden na (1 na laatste) termijnbetaling

  • 5 November 2021
  • 1 reactie
  • 112 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Via de debiteuren administratie van de bouwer kwam ik erachter dat mijn nieuwbouw appartement al in juli 2022 klaar is (termijn tegelen/stucen). Echter vooralsnog wordt er een oplevertermijn gecommuniceerd van Q1 2023. Er zou dan dus 6 maanden niks gebeuren en al die tijd staat het geld van mijn overbruggingskrediet dus uit (en dus ook voor de bouwer) 

Oorspronkelijke opleverdatum 2,5 jaar geleden toen ik het appartement kocht was juli 2022 maar door covid kwamen daar 6 maanden bij maar volgens mij hebben ze helemaal geen vertraging opgelopen uiteindelijk. 

Is dit gangbaar om voor zo’n lange tijd het geld uit te laten staan? of zou ik er vanuit kunnen gaan dat er eerder wordt opgeleverd?  Of zou het kunnen zijn dat er voor een appartement gewacht wordt op alle andere appartementen tot ze klaar zijn? Weet iemand hoe dit werkt? 


1 reactie

Reputatie 1

Dag MarliJ, je kan deze pagina raadplegen voor extra informatie over onder andere werkbare dagen: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/nieuwbouw/bouwperiode/werkbare-werkdagen#/.  Indien je lid bent, kun je tevens bellen met onze juristen over dit onderwerp. Een correct antwoord luistert nauw, vandaar dat wij je adviseren je vraag te laten beantwoorden door een jurist van Vereniging Eigen Huis.

Reageer