Wat mij verbaast is dat hier nergens gesproken wordt over de VEH schilderservice. Zelf heb ik de berekening tool gebruikt welke online beschikbaar is en voor dat bedrag ( € 2300,--) zou ons vrijstaande huis buiten geschilderd kunnen worden. Toen kwam de geselecteerde schilder om de offerte na te lopen en kwam de aap uit de mouw. Helaas het zou wat duurder worden en het werk werd nu begroot op € 5975,00. Hoe kan dit? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Volgens de info op de achterzijde van het VEH blad zijn er al 13.500 woningen geschilderd. Heeft niemand hiervan vragen of ervaringen gedeeld? Hoe kan een VEH “expert” achteraf controleren of het schilderwerk goed is uitgevoerd? Welke zekerheid geeft het 100% garantie certificaat nog na 2 à 3 jaar?
Nieuwleusen, 22 maart 2020
Geachte nieuwe deelnemer (4221583),
Verrassend kun je het verschil tussen de tool prijs en de werkelijke offerte wel noemen inderdaad.
Waar ligt of liggen de oorzaak/-oorzaken van dit grote verschil?
Werkt de tool van de VEH correct?
Kreeg de schilder dollartekens in zijn ogen?
Was de conditie van je schilderwerk minder dan jij zelf inschatte?
Heb jij zelf de gegevens juist ingevoerd in de tool?
Enz. enz. Veel vragen dus.
Onder de topic: Is de VEH nog wel objectief en onafhankelijk ?, geeft Ron, de directeur Belangenbehartiging van de VEH, o.a. een antwoord op je vraag over de kwaliteit van het geleverde werk of product. Misschien heb je er iets aan als je deze topic er even op naleest.
Het buiten schilderwerk aan onze woning hebben we indertijd vastgelegd bij een schildersbedrijf voor een periode van 10 jaar. Gemiddeld zijn we per jaar ca. € 500,-- kwijt aan de schilder. Door deze constructie is de schilder zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van zijn werk en dus ook voor de garantie.
Groeten,
Geert Nap
Dank Geert voor je reactie. Ja ik had al eerder de reactie gelezen van Ron, de directeur belangenbehartiging van de VEH. Helaas werd er nauwelijks ingegaan op de vraag maar meer op de onafhankelijkheid van VEH. Evenals je zelf opgestelde vragen geeft dit geen antwoordt op mijn vragen. Nogmaals hoe kan het dat er al 13.500 woningen zijn geschilderd en niemand ooit een vraag heeft gesteld over de garantie inhoud, de berekening tool, etc, etc.?
Nieuwleusen, 27 maart 2020
Geachte 4221583,
Helaas ben ik niet in staat je vragen te beantwoorden. dan wel aan je verbazing een einde te maken.
Misschien kan de VEH dat zelf wel als ze een beeld hebben van de tevredenheid van de 13.500 klanten van de schilderservice.
Pieter, de communicatie manager, zal je ongetwijfeld verder willen helpen als hij dat kan.
Geert Nap
Met zo weinig informatie die auteur geeft is er ook niets zinvols over te zeggen. Kloppen de vierkante meters. Is alles goed bereikbaar enz. Alleen auteur kan de 2 offertes naast elkaar leggen en zien waar de verschillen zitten.
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik van de schilder service gebruik heb gemaakt, het duurde erg lang voordat er toen een reactie kwam van een schilder (wegens overweldigende belangstelling werd er toen gemeld) maar die offerte viel mij toen mee, was iets minder dan 5000,- voor een vrijstaand huis met best wel veel kozijnen en ramen en deuren. Volgens mij was het iets minder dan de indicatie via de website toen. Was er te vreden over, en nog steeds trouwens.
Schilderservice is niet echt betrouwbaar gebleken. Er blijkt helemaal geen 100% garantie gegeven te worden zoals ze beweren. Er zijn diverse zaken uitgesloten van garantie, die kan je lezen in de voorwaarden die je accepteert voordat je de offerteaanvraag doet op de site. Bij de voorschouw wordt helemaal niet gemeld dat je kozijnen niet aan de garantievoorwaarden voldoen. Wij hebben dus een product gekocht met 6 jaar garantie op advies van de schilder van Uw Schilderwerk BV. Er werd erbarmelijk slecht en slordig schilderwerk geleverd (geschilderd in de volle zon, 25 tot 30 graden, blaasjes etc) maar het kwam ondanks dat door de keuring heen. Toen we na 1,5 jaar een claim indienden vanwege scheurvorming werd aangegeven door Uw Schilderwerk BV dat onze kozijnen niet onder de garantie vielen. Wij voelen ons behoorlijk opgelicht.
Beste
Wat een onhandige en vervelende ervaring is de VEH schildersservice. Ik kan het helaas niet anders verwoorden, want…
Wij werden via een email bulletin geattendeerd op deze service. Via de online tool een opgave gedaan en we kwamen toen uit op ~1800 € voor een dakkapel en windvanen voor en achter. Dat leek ons een reëel bedrag en dus offerte geaccordeerd en schildersservice werd gestart. Het zette ons op een positieve mood.
We verwachten natuurlijk nog wel een correctie want je kunt via de tool weinig variatie in de aanvraag kwijt. Na een aantal weken kregen we bericht van de uitgekozen schilder dat hij wou komen kijken. Prima, en dat is gedaan.
De eerste tegenvaller was (tijdens zijn bezoek) dat het op z'n vroegst in juli 2024 uitgevoerd kon worden (het is nu okt. 2023). Dat is wel erg ver weg, maar ok we wachten eerst even de offerte maar af.
Paar dagen later kwam de offerte (niet erg gedetailleerd, met veel standaard disclaimers).
Maar wat blijkt; het schilderen van dakkapel en windvanen zou niet ~1800€ kosten, maar (op paar tientjes na) 5000€ !!!
Belachelijk voor de paar vierkante meter dakkapel en dito windvanen!
Nou ja, we zijn er meteen wel weer klaar mee. Gaat dus niet door.
Dus ik zou zeggen; ga niet teveel uit van de online opgave...
Beste
De reden van de hogere prijs is lastig via deze weg aan te geven. Uiteraard is de tool op de website zo ontwikkeld dat je een (soms wat meer globale) prijsopgaaf krijgt van de te schilderen elementen van je woning. De offerteprijs is gebaseerd op de werkzaamheden die nodig zijn om 4 of 6 jaar volledige garantie te kunnen garanderen. Dit is afhankelijk van de huidige staat van het schilderwerk. Het is ook mogelijk dat de elementen uit de inschrijving niet geheel overeenkomen met de situatie bij de schouw. In deze situatie wordt tijdens de schouw in samenspraak met jou als deelnemer besloten meer elementen, zoals daklijsten en raamkozijnen, op te nemen in de offerte. Dit zijn de voornaamste redenen dat de prijs bij de aangepast offerte hoger uitvalt.
Als je vanuit de schilder geen duidelijkheid hebt gekregen over de hogere kosten en het meerwerk, willen we dit graag nog telefonisch met je bespreken. We zijn te bereiken via 033 450 77 50 van maandag tot donderdag van 09.00 tot 18.00 en op vrijdag van 09.00 tot 16.30. Groet, Willem
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.