Beantwoord

Wie heeft er ervaring met sedum op platte daken?

  • 7 October 2019
  • 5 reacties
  • 1040 Bekeken

Wij wonen zeer lommerrijk en hebben daardoor in het najaar te maken met veel blad, eikels en beukennoten op de platte daken.
Is het daarom verstandig om sedum op de platte daken te leggen?
icon

Beste antwoord door MariusT 9 October 2019, 21:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @MariusT! Welkom op de community van Vereniging Eigen huis. Goed dat je er samen met Anne en de bouwtechnische afdeling van VEH uit bent gekomen. Ik heb daarom jouw conclusie gemarkeerd als beste antwoord. Op die manier helpen we andere communityleden met dezelfde vraag ook weer direct. Jij dus ook bedankt! 

Heb ondertussen telefonisch contact gehad met de bouwtechnische afdeling van VEH en kreeg het advies om onder deze omstandigheden geen sedum op de platte daken te doen.
Dit vanwege het zware werk om het sedumdak te ontdoen van blad, eikels e.d. alsmede de kans op beschadiging aan het sedum.
Reputatie 7
Badge +2
Helaas, die ervaring heb ik niet.
Je zou het kunnen vragen aan een groendak bedrijf.
Van mijn 'leverancier' groendak.info heb ik het idee dat ze geen onzin verkopen.

Overigens kan ik me ook voorstellen dat er niet veel ervaring is aangezien (platte) daken vaak boven de bladgrens van bomen zitten.

Ik ben wel benieuwd naar wat je bevindingen gaan zijn.

Anne.
Dank voor je reactie. Mijn angst is dat als het sedumdak volledig bedekt is met dood blad, eikels e.d., het heel moeilijk schoon te maken is zonder de sedumbedekking te beschadigen.
Ben dus heel benieuwd naar ervaringen.
Marius
Reputatie 7
Badge +2
Sedum is leuk en goed voor de waterhuishouding.

Ik volg niet waarom het verstandig zou zijn vanwege blad en noten verlies van bomen in de buurt.
Een goed regenafvoer filter zou daar voldoende voor moeten zijn?
Of was het doel van de vraag een andere?

Anne.

Reageer