Hallo,
Ik ben opzoek naar informatie over het gebruik van een elektrische auto als thuisbatterij. Schijnbaar heb je hier een "Vehicle to Home" (V2H) charger nodig, maar veel verder kom ik niet.
Onze nieuwbouw woning krijgt een klink aantal zonnepanelen en een eigen oplaadpunt op de oprit. Een thuisbatterij loont nog niet, maar het is me niet duidelijk wat een V2H oplaadpunt zou kosten en wat er verder bij komt kijken.
Zijn er mensen met kennis of ervaring met het gebruik van een auto als thuisbatterij? Wordt het al aangeboden in Nederland? Wat heb je hier voor nodig? Waar moet je op letten?
Bladzijde 2 / 2
In enkele andere landen in Europa is toepassing van accu's bij zonnepanelen al langer in gebruik als middel voor het optimaler gebruik van zonne-energie.
Daar uit blijkt dus dat we in Nederland een heel goed beleid hebben t.a.v. zonnepanelen! Thuisaccu's is gewoon weggegooid geld. En zeker met de prijzen van 2 of 3 jaar terug.
Maar wie weet, misschien gaat het toch anders.
Niet mee eens. Eerst een kwestie van rekenen. https://community.eigenhuis.nl/zonnepanelen-11/accu-s-zijn-bij-vervanging-van-de-salderingsregeling-totaal-geen-oplossing-212
Jawel, dat weet ik; dat is ook mijn route voor de toekomst. Thuis snelladen !
Je vraagstelling suggereerde echter de bruikbaarheid van de autoaccu als opslag mogelijkheid voor thuis gebruik; dat lijkt me wat minder waarschijnlijk.
Mijn inschatting is dat we echt eerst naar eigen accu's in huis moeten, zonder de auto.
Maar wie weet, misschien gaat het toch anders.
We blijven het volgen
Je vraagstelling suggereerde echter de bruikbaarheid van de autoaccu als opslag mogelijkheid voor thuis gebruik; dat lijkt me wat minder waarschijnlijk.
Mijn inschatting is dat we echt eerst naar eigen accu's in huis moeten, zonder de auto.
Maar wie weet, misschien gaat het toch anders.
We blijven het volgen
Zelf geen ervaring mee, maar er zijn oplossingen die speciaal ontwikkeld zijn voor zonnepanelen, en een geintegreerde omvormer hebben, zodat je direct de gelijkstroom uit je panelen gebruikt om de auto te laden zodat er geen onnodige omvorm verliezen optreden.
Voor een artikeltje hierover: http://www.pr-electronics.nl/nl/nieuws/40/eerste-solar-powered-bidirectional-vehicle-to-grid-v2g-snellader-ter-wereld/
De 1 fase datasheet: http://www.pr-electronics.nl/media/documenten/6kW_V2G_Charger_datasheet_V22.180417.194711.pdf
De 3 fase datasheet: http://www.pr-electronics.nl/media/documenten/10kW_V2g_Charger_datasheet_V26.181030.132055.pdf
Voor een artikeltje hierover: http://www.pr-electronics.nl/nl/nieuws/40/eerste-solar-powered-bidirectional-vehicle-to-grid-v2g-snellader-ter-wereld/
De 1 fase datasheet: http://www.pr-electronics.nl/media/documenten/6kW_V2G_Charger_datasheet_V22.180417.194711.pdf
De 3 fase datasheet: http://www.pr-electronics.nl/media/documenten/10kW_V2g_Charger_datasheet_V26.181030.132055.pdf
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.