Beantwoord

BTW teruggave bij (netto) teruglevering als consument

  • 8 November 2021
  • 4 reacties
  • 336 Bekeken

Ik merk dat het web weinig informatie geeft over de mogelijkheden om BTW terug te vragen bij mijn energieleverancier bij (netto) teruglevering van mijn zonnepanelen. Vandaar dat ik hoop om hier meer info te krijgen op mijn vragen. Ik heb namelijk zonnepanelen en ik lever ook netto terug.

  • Wat zijn dan de mogelijkheden voor het terugvragen van BTW over mijn (netto) teruglevering bij mijn Energieleverancier?
  • Wat zijn hier de voor- en nadelen?
  • Kan dit als ik als consument een energiecontract heb afgesloten?
icon

Beste antwoord door Driepinter 5 December 2021, 18:58

Bekijk origineel

4 reacties

@Bynight je vragen over BTW terugvragen kun je stellen aan mijn collega's van de Financieel/Fiscale afdeling. Dit kan maandag tot en met donderdag van 9.00 uur - 18.00 uur en vrijdag van 9.00 uur - 16.30 uur. Het telefoonnummer is 033-4507750. Groet, Thea

Reputatie 7
Badge +3

Of dat u nu wel of niet netto teruglevert het heeft geen enkel effekt op het terugkrijgen van de btw. Het betreft immers de btw van de installatie (zonnepanelen, omvormer, optimizers, dakcontructie, arbeidsloon ect).

Reputatie 6
Badge

@Bynight De meeste energie leveranciers gaan ervanuit dat jij als particulier geen BTW afdraagt en dus ook geen BTW in rekening brengt bij netto terug levering, tenzij je dit afgesproken hebt tijdens het sluiten van je contract zullen ze een BTW factuur ook niet accepteren.

Zij betalen je een tarief uit excl. BTW. Als jij ze wel BTW in rekening brengt zal je ook btw aangifte moeten gaan doen en gaat dat vervolgens naar de belasting dienst, dus schiet je er naast een hoop administratie niet zo veel mee op.

Reputatie 1

Niet onbelangrijk is nu de vermindering energiebelasting op je jaarnota energieleverancier.

Zie  https://community.eigenhuis.nl/jouw-verhaal-19/vermindering-energiebelasting-op-je-energienota-1057

Reageer