Skip to main content

Is er een gebruiker van hone warmwater opwekking door middel van daglicht
is het waar dat deze panelen bij een bewolkte dag toch 70 gradc aan water temperatuur
kunnen opwekken
wat de leverancier beweert

Ik heb de website bekeken maar snap er nog niet veel van hoe dit anders is dan een zonneboiler met heatpipes. Ik heb een ‘gewone’ zonneboiler, die dus zonlicht gebruikt, maar ook die kan het water enigszins verwarmen als het bewolkt is.

Wat dus precies het verschil zou moeten zijn tussen daglicht en zonlicht kan ik uit hun verhaal niet halen.

Dat het sysyeem ‘ook’ elektriciteit opwekt lijkt te zijn omdat er ‘gewone’ zonnepanelen naast de heatpipes kunnen worden gelegd? Ook weer niets bijzonders zou ik zeggen.

Elke zonneboiler maakt gebruik van een buffervat. Alweer niets bijzonders dat niet elk zonneboiler systeem ook heeft.

Waarom het systeem 50 jaar mee zou gaan wordt mij ook nergens duidelijk.

Kortom: de site roept veel vragen op en beantwoordt er weinig.

Ze raken mij echter (helemaal) kwijt op het moment dat ze het buzzword ‘nano technologie’ gaan gebruiken, zonder op enige manier aan te geven hoe die technologie zou worden ingezet.
Mijn gok is; eigenlijk niet.
Een andere is de opmerking over zogenaamde ‘laminaire pompen’. Die bestaan voor zover ik kan nagaan helemaal niet. Een laminaire stroming is een stroming zoals we die allemaal kennen uit de waterkraan bijvoorbeeld. De tegenhanger van een laminaire stroming is een turbulente stroming.
Eens ysteem dat water rond pompt zonder dat daar energie in moet worden gestopt bestaat niet.

Dat gebruik van buzzwords die vrij onzinnig lijken,
gecombineerd met het feit dat ze proberen voor te stellen dat ze een heel speciaal systeem hebben (daglicht ipv zonlicht, zonneboiler die ook elektriciteit opwekt) geeft mij niet direct een positieve indruk en zou voor mij reden zijn om met een grote boog om hen heen te lopen.

Bedankt voor het laten weten, @GM Ik heb het aanpast in de titel en je bericht. 

Pieter,

ik zie het, ik heb mij vergist in de naam van de leverancier het is hone

https://www.solarcompleet.nl/hone/

Reageer