Vraag

Sedumdak wel of niet onder zonnepanelen aanbrengen en wanneer, voor of na de panelen?

  • 20 November 2021
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

Ik wil het platte dak van de garage (11 m) voorzien van zonnepanelen én er een groen dak van maken met sedum. Ik krijg wisselende informatie over het al dan niet aanleggen onder de panelen en ook over de volgorde, eerst sedum of eerst de panelen.

Liefst zou ik eerst sedum aanleggen en dan de panelen (zonder zijschotten en wellicht iets hoger opgesteld)  Wat zijn de ervaringen en aanraders?


2 reacties

Hi @MarcelV 

Bij het combineren van zonnepanelen met een groendak is het belangrijk om rekening te houden met enkele factoren zoals een hoger frame voor de zonnepanelen. Zo kan het sedumdak over het gehele dak worden geplaatst en vervolgens de zonnepanelen er bovenop.

Anders moet u eerst de zonnepanelen plaatsen en daarna het sedumdak eromheen aanleggen. Ook moet u de draagkracht van het dak controleren, omdat beide installaties extra gewicht toevoegen.

Wij van Easy Sedum kunnen u helpen bij dit proces. Professioneel advies is cruciaal voor een succesvolle en duurzame installatie. Neem contact op met ons voor specifieke aanbevelingen.

 

 

 

 

 

 

 

@MarcelV mocht je lid zijn van Vereniging Eigen Huis dan kun je ook altijd telefonisch advies inwinnen bij onze Bouwkundige Ledenservice. Dit kan van maandag tot en met donderdag van 9.00 uur - 18.00 uur en vrijdag van 9.00 uur - 16.30 uur. Het telefoonnummer is 033-4507750. Groet, Thea

Reageer