Beantwoord

Welke panelen kan ik het beste aanschaffen en bij wie?

  • 9 March 2019
  • 8 reacties
  • 2440 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties
mijn woning uit 2001 wil ik voorzien van zonnepanelen. Welke panelen kan ik het beste aanschaffen en bij welke leverancier?
icon

Beste antwoord door JackyM 9 March 2019, 16:27

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Piet,

De goedkoopste nieuwe zonnepanelen krijg je op dit moment bij vn-solar.com. Die zijn vuilafstotend en hebben ook een goede opbrengst bij bewolkt weer. Een 380 Pw paneeltje is daar nu 164 euro ex, omgerekend 43 cent per Pw.

Als je voldoende dakruimte hebt, en een beperkt vermogen zoekt, ben je het goedkoopste uit met tweedehands zonnepanelen. Maar de rest levensduur is natuurlijk iets minder.

Remy
Reputatie 4
Badge +3
Bekijk ook eens dit topic over tweedehands zonnepanelen of dit topic over het huren van panelen, @pietb! Misschien heb je daar ook wel iets aan. 🙂

Groetjes,

Pieter
Dank voor uw reactie. Ik woon in noord Holland.
Gr Piet
Meedoen met inkoopactie van vereniging Eigen Huis, die hebben dit zeer goed voorbereid.
Normaal zoek ik zelf ook alles tot in de details uit, maar hier heb ik met vertrouwen aan meegedaan.
Ligt wel even aan in welke regio u woont of de actie momenteel actief is.
Succes!Meedoen met inkoopactie van vereniging Eigen Huis, die hebben dit zeer goed voorbereid.
Normaal zoek ik zelf ook alles tot in de details uit, maar hier heb ik met vertrouwen aan meegedaan.
Ligt wel even aan in welke regio u woont of de actie momenteel actief is.
Succes!
Reputatie 4
Meedoen met inkoopactie van vereniging Eigen Huis, die hebben dit zeer goed voorbereid.
Normaal zoek ik zelf ook alles tot in de details uit, maar hier heb ik met vertrouwen aan meegedaan.
Ligt wel even aan in welke regio u woont of de actie momenteel actief is.
Succes!
Reputatie 1
De eerste keuze die gemaakt moet worden is wie de installatie gaat verzorgen:
a) door een erkende installateur
b) doe je het zelf

Het aantal webshops voor de DHZ is beperkter geworden en de sites die ik gebruik zijn o.a. winkelman-zonnepanelen.nl en zonnepanelen-voordelig.nl. Bij de eerste haal ik de panelen en bij de ander optimizers en de bevestigingsmaterialen.

Als ik lees dat er op een omvormer meer dan 10 jaar garantie gegeven wordt dan krijg ik toch dikke vraagtekens in mijn hoofd. Of de omvormer is zodanig geprijsd dat je in feite een tweede of derde unit eigenlijk al voorgefinancierd hebt of er zijn minuscule kleine lettertjes bij de voorwaarden. Zonnepanelen gaan 25 jaar mee en product garantie is doorgaans 10 jaar. Daar is niets mis mee. De opbrengst loopt terug naarmate ze ouder worden, ook dat is een bekend fenomeen. De mate van degeneratie is beperkt en het heeft geen zin om veel extra geld uit te geven voor panelen die beter zijn dan de mainstream. Grote fabrikanten van zonnepanelen zoals JA Solar hebben een groot marktaandeel en daarvan zijn derhalve ook veel ervaringen over de hele wereld beschikbaar. Op dit moment zou ik kiezen voor de 325 Wp panelen (met halve cellen) die voor slechts € 142,00 worden aangeboden.
Jacky,

dank voor je reactie. Ik ga er naar kijken
Reputatie 1
Beste Piet,

Ik zou allereerst eens goed rond gaan kijken op het net.

Wij zijn pas verhuisd naar een wat oudere woning maar in onze vorige woning van 2005 hebben we zonnepanelen gehuurd bij zelfstroom.

Panelen zoals deze komen vaak uit landen als Korea en deze liggen dan ook al op vele woningen. Deze hebben een garantie van 10 jaar. Dit is niet voor niets want na 10 jaar gaat ook de opbrengst vaak naar beneden.

Dit soort “goedkope” panelen wilde we niet meer en dus ben ik voor onze nieuwe woning uit 1955 terecht gekomen bij novavolt, bekent van rtl4.

Zij verkopen de nieuwe generatie panelen van glas, gemaakt door BMW met 30 jaar garantie, 25 jaar garantie op de omvormer en 30 jaar opbrengsgarantie voor de opbrengst die we van tevoren hebben bepaald. Hierdoor zijn we zelfvoorzienend , ze zijn wel wat duurder maar door een uniek betaalconcept niet voelbaar in de buidel. Ook dmv het energiebespaarfonds te financieren mits je en nog een 2e isolatiemaatregel bij realiseert.

Succes!

Reageer