Graag jullie ervaringen en ideeën hierover.
Je zou ook beneden kunnen denken aan een lucht - lucht warmtepomp/airco die verwarmt?
Er zijn elektrische CV's, elektrische boilers en elektrische doorstroom boilers.
Let er wel op dat sommige daarvan best veel stroom verbruiken en je aansluiting dus mss moet worden aangepast met mogelijk jaarlijks hogere vastrecht kosten en andere kWh prijzen.
Anne.
Mijn conclusie:
Je vervangt uiteindelijk 1000m³ gas door ca. 9300 kWh aan stroom (voorbeeld), ik zelf zou er met de huidige prijzen voor gas en elektra niet aan beginnen.
Beneden zou met speksteenkachel of infraroodpanelen kunnen, maar er ligt nu vloerverwarming (aangesloten op CV). I
Warmtepomp is voor ons geen optie.
Een goed geïsoleerd huis met vloerverwarming. Twee belangrijke zo niet de belangrijkste voorwaarden voor een duurzame warmtepomp oplossing.
Waarom is dat geen optie ?
Welkom op de community,
Je zou een buffervat en een hout-cv kachel kunnen overwegen. Driewegklep naar je vloerverwarming om de temperatuur naar de vloerververwarming te cappen. Buffervat dient dan wel groot genoeg te zijn om een avond stoken op te vangen. Alternatief is ook een paar radiatoren erop aansluiten. Bij mij sluit ik deze oplossing deze week aan (1000 liter buffervat en een grondwarmtepomp). Dus als de hout-cv het buffervat verwarmt, ziet de warmtepomp dat hij uit kan, en wordt vloerverwarming geheel door de houtkachel voorzien.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.