Beste Lezer,
Mijn overstopventiel van mijn CV blijkt al zo'n 2 maanden te lekken. dit zit op een vreemde plek achter mijn washmachine en heb dit daardoor al die tijd niet gemerkt. een aantal weken geleden heeft mijn onder-onder buurvrouw geconstateerd dat er lekkage is bij haar plafond. binnen een dag waren we eruit dat dit bij mij vandaan kwam en heb ik de lekkage direct opgelost. Ik heb al die tijd dus nooit wat gehoord van mijn directe onderburen - ik heb contact gezocht met de eigenaar (eigenaar woont in het buitenland en verhuurd het appartement) en die gaf aan dat ik het maar moest oppakken met de VVE. De VVE is niet bereid te helpen aangezien dit mijn eigen schuld is. inmiddels ben ik benaderd door het bedrijf dat het appartement onder mij beheerd met de vraag of ik akkoord ga met de offerte om alles te herstellen.
wat is jullie advies? is er enige nalatigheid te verwijten aan de onderburen die geen actie hebben ondernomen zodra er lekkage was? of moet ik gewoon alles betalen omdat het mijn schuld is? ik weet overigens nog niet wat de geschatte kosten zullen zijn.
ik ben benieuwd naar jullie reactie en dank daarvoor alvast,
met vriendelijke groet,
Leon