Tutorial

Hoe schrijf je een topic?

  • 13 August 2019
  • 3 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Als je een topic aanmaakt wil je natuurlijk dat iedereen zo snel mogelijk reageert op- en bijdraagt aan jouw onderwerp. Daarom deze handige tips om zo snel mogelijk een levendige discussie te krijgen:

1. Schrijf je volledige vraag in de topic titel

Heb je een vraag over zonnepanelen? Schrijf dan niet alleen 'zonnepanelen' als titel van je topic. Dit kan nog steeds over heel veel verschillende dingen gaan en het is voor andere lezers niet direct duidelijk waar je over schrijft. "Wie heeft er ervaring met het installeren van zonnepanelen op een schuin dak?" is al gelijk een stuk duidelijker. 😉

2. Gebruik in je omschrijving niet meer dan ongeveer 300 woorden

Je wilt uiteraard zo uitgebreid mogelijk zijn, maar probeer goed na te denken over de essentie van je vraag en laat zoveel mogelijk bijzaken weg. Zo blijft het ook voor andere lezers duidelijk wat je nu echt bedoelt en blijft de discussie ook relevant. Ben je toch iets langer van stof? Gebruik dan in ieder geval tussenkopjes zoals ik ook in dit topic doe. 🤓

3. Kijk of de vraag al een keer gesteld is

Past je vraag ook in een al bestaand topic? Stel hem dan in een reactie op dat bestaande topic. Zo voorkomen we dat er straks veel topics zijn die allemaal min of meer over hetzelfde onderwerp gaan. Een discussie komt pas echt op gang als we goed kijken waar onze bijdragen het meeste van waarde zijn voor de community! 💪

4. Voeg relevante tags toe

Voeg niet meer dat drie- of vier relevante tags toe. Denk goed na over de essentie van je vraag en maak daar de tags van.

3 reacties

Reputatie 3
En het zou pas echt waardevol worden als ook de experts van Eigen Huis INHOUDELIJK aan de topics zouden gaan bijdragen.
Reputatie 6
Badge
En het zou pas echt waardevol worden als ook de experts van Eigen Huis INHOUDELIJK aan de topics zouden gaan bijdragen.

Helemaal mee eens
Ik zie ook vaak concrete vragen aan VEH niet of nauwelijks beantwoord worden.
Het lijkt erop dat het forum alleen als een soort speeltje aan liefhebbers wordt aangeboden, zonder werkelijke VEH participatie
(Met alle respect voor de moderatoren)
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor deze waardevolle feedback en goed dat jullie dit aangeven.


Een community voor én door leden

De community is op de allereerste plek een omgeving waarin communityleden met elkaar van gedachten kunnen wisselen over verduurzaming of het kopen van je eigen woning. Het mooiste is dus als jullie, met behulp van de communitymanager of moderators, er onderling uitkomen met elkaar.

Standpunten van Vereniging Eigen Huis

Op onze website is vaak ook al een hoop te vinden over standpunten die we innemen over bepaalde onderwerpen. Bij welke discussies zouden jullie graag meer inbreng van Vereniging Eigen Huis zien?Als jullie in de reacties op dit topic schrijven welke topics inbreng van VEH behoeven dan kijk ik naar de beschikbare informatie die er te vinden is.

Ik hoor het graag!

Reageer