Vraag

blokverwarming

  • 8 January 2022
  • 3 reacties
  • 368 Bekeken

Is er een mogelijkheid om uit te stappen uit blokverwarmig van een oud apartementencomplex en zelf iets anders te laten installeren.

ik verbruik zelf heel weinig, betaal al jaren mee aan buren die als gekken  stoken en hun flat op 26 graden willen hebben. Nu ik zie dat in 2023 de prijzen de pan uitreizen, wil ik dit voor zijn.

ook mede het feit dat onze VvE niets aan verduurzamen doet en er niet eens over wil praten wat we gaan doen met de uit 1970 daterende installatie en t allemaal maar onzin vinden en het hun tijd wel zal uitduren. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Nee, over het algemeen kun je niet af van blokverwarming.
Je zou je contract er op na moeten kunnen slaan?

Als je een meter hebt die het werkelijk gebruik registreert,
dan zou je eventueel kunnen overwegen een systeem parallel aan de bestaande verwarming te installeren.

Ik kan me echter niet voorstellen dat dat interessant kan zijn.

Anne.

@C.A.M ik stuur je een privébericht. Groet, Thea

Reputatie 6
Badge

Als de buren daadwerkelijk op 26C stoken en je een of meerdere meters hebt die het werkelijke gebruik registreren, dan zal de rekening niet hoog zijn.

Mijn allereerste woning was een huurappartementje die aan alle kanten (boven/beneden/links/rechts) omringt was met dat soort buren, en ik had de CV altijd uit staan en zelfs als het vroor nog de ramen open als ik thuis was omdat het anders veels te warm werd binnen.

Ik heb toen 1x controle gehad na de eerste afrekening omdat de VVE niet begreep dat mijn meters stil bleven staan en het dus niet vertrouwde.

De controleur moest grinniken toen hij mijn koude radiatoren voelde, zag dat de ramen open stonden en zijn jas had uitgedaan omdat het zo warm was bij mij binnen en me vervolgens feliciteerde met zulke sociale buren die op hun kosten mijn woning warm stookten…

De enige kosten die ik daar had was mijn deel van de vaste kosten, die erg meevielen.

Reageer