Energie neutraliteit kost (ons) niets extra.

  • 5 May 2019
  • 2 reacties
  • 489 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
De feiten op een rij:

1. Jaarnota 2013 energieverbruik € 2.750,-
2. Afschrijving, onderhoud van cv ketel € 250,- per jaar.
3. De energiekosten zijn sedert 2013 gestegen; zie o.a. www. Vastenlastenbond.
4. In onderstaand overzicht is deze stijging niet verwerkt.

5. Onze Investeringen in energie neutraliteit in 2015 € 40.000,- netto.
6. Afschrijving, rapportage en onderhoud € 2.916,- per jaar op basis van 15 jaar.
7. Vanwege energie neutraliteit geen kosten energieverbruik meer.
8. Door goede EPC waarde woning besparing op hypotheek van € 2.500,- per jaar.
9. Kosten in 2013 waren € 3.000,--
10. Kosten in 2019 zijn (€ 2.916,- minus € 2.500) € 416.- per jaar.

Geert Nap 3 jaar geleden

Nieuwleusen, 4 april 2020.

 

Geachte

J   jwijnands     ,    Ik kan me best voorstellen, dat de moed je soms in de klompen zakt, maar er is hoop. In bovenstaande tekst kun je lezen hoe wij onze woning energieneutraal hebben gemaakt en bovendien een behoorlijke kostenbesparing hebben gerealiseerd. Eh… nee we zijn niet stinkend rijk, maar we hebben o.a. gebruik gemaakt van de beschikbare financierings mogelijkheden zoals een voordelige en fiscaal aftrekbare lening van de SVN. Wel hebben we een aantal jaren afgezien van dure ver weg vakanties.   Op de site: duurzamehuizenroute.nl kun je lezen hoe we het een en ander hebben aangepakt. Een belangrijke stap in het hele proces was het (laten) maken van een plan van aanpak, waardoor we zelf beter de regie konden houden in dit vierjarige proces.     In hoeverre je terecht teleurgesteld bent in de VEH, dat vraag ik me af.               Succes.met je zoektocht.        Geert Nap
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Nieuwleusen, 4 april 2020.

 

Geachte

J   jwijnands     ,    Ik kan me best voorstellen, dat de moed je soms in de klompen zakt, maar er is hoop. In bovenstaande tekst kun je lezen hoe wij onze woning energieneutraal hebben gemaakt en bovendien een behoorlijke kostenbesparing hebben gerealiseerd. Eh… nee we zijn niet stinkend rijk, maar we hebben o.a. gebruik gemaakt van de beschikbare financierings mogelijkheden zoals een voordelige en fiscaal aftrekbare lening van de SVN. Wel hebben we een aantal jaren afgezien van dure ver weg vakanties.   Op de site: duurzamehuizenroute.nl kun je lezen hoe we het een en ander hebben aangepakt. Een belangrijke stap in het hele proces was het (laten) maken van een plan van aanpak, waardoor we zelf beter de regie konden houden in dit vierjarige proces.     In hoeverre je terecht teleurgesteld bent in de VEH, dat vraag ik me af.               Succes.met je zoektocht.        Geert Nap
Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor het delen @GeertN! Heel leuk dat je dit zo inzichtelijk maakt voor andere communityleden. Hopelijk inspireert het mensen om ook aan de slag te gaan. :muscle:

Reageer