Verplicht gasaansluiting laten verwijderen, als je hem niet meer gebruikt.

  • 10 March 2019
  • 1 reactie
  • 568 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben sinds november 2017 gasloos. Daarom heb ik mijn leveringscontract voor gas bij mijn energieleverancier opgezegd. Mijn netwerkbeheerder Liander vindt nu dat ik opdracht moet geven om mijn gasaansluiting te laten verwijderen. Het verwijderen kost ongeveer 700 euro. Deze 700 euro voelt voor mij als een straf, terwijl ik doe wat mij gevraagd wordt, namelijk stoppen met aardgas. Liander komt met allerlei argumenten, waarom ik opdracht zou moeten geven, maar tot zover hebben ze mij nog niet kunnen overtuigen. Voor mij hoeft de aansluiting niet verwijdert te worden, wellicht kan de aansluiting in de toekomst nog gebruikt worden voor bv waterstof.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
En voor je netwerkbeheerder kan je net niet kiezen (Tennet, Liander of Enexis). Ik vind dat je gelijk hebt. Je betaal je energieleverancier toch ook geen vaste lasten voor aardgas (dat u immers voorlopig niet meer gebruikt).
De regering en de meeste oppositiepartijen willen dat we van het gas af gaan (de VVD kan eventueel nog omswitchen) maar daar is nu helemaal geen groene stroom voor. Nu niet en binnen 20 jaar ook niet. Voorlichters van gemeentes (zoals Utrecht) hebben het zelfs over "warmtepompen en zonnepanelen" wat helemaal niet kan want wanneer je een warmtepomp moet laten draaien is er te weinig zon (hooguit met zonnig weer in februari, maart en april, als het niet te koud is). De VEH moet volgens mij dat standpunt ook innemen.

Reageer