Vraag

vloerverwarming instellen bij gebruik van warmtepomp

  • 10 December 2020
  • 26 reacties
  • 5955 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een 2 onder een kap woning van bouwjaar 2015 en heb de cv ketel laten vervangen door een lucht-water warmtepomp, we hebben in het hele huis, 2 verdiepingen en een woonoppervlak van ongeveer 90 vierkante meter, alleen vloerverwarming, de verdeler van 7 groepen is aangepast d.w.z. de cv. circulatiepomp is verwijderd en de warmtepomp is direct hierop aangesloten (volgens mij noemen ze dit een gesloten systeem) in de aanvoer balk zit op elke groep een debietmeter die ik kan verstellen, in de retourbalk zit een knop die helemaal open staat, met de debietmeters in de aanvoerbalk heb ik de retourtemperatuur zo afgesteld dat deze 0,8 is van de aanvoer temperatuur, de kamer thermostaat staat dag en nacht op de zelfde instelling, de temperatuur in onze woning voldoet hieraan.

Mijn vraag, ik heb het idee dat het beter kan werken en denk dat de debietmeters op de retourbalk moeten zitten (net als bij een cv. radiator, daar zit de afstelling ook in de retour) is er iemand die hier antwoord op weet?

 


26 reacties

Reputatie 1

Ga nu maar eerst eens even alles op een rijtje zetten. 

Reageer