Beantwoord
Welke lucht water warmtepompen zijn 'stil'?
Een vraag over een luchtwater warmtepomp. Wij staan dicht bij het besluit een warmtepomp aan te schaffen. Echter, het lawaai van zo'n ding? Zijn er "stillere" merken en zo ja, welke zijn dat dan?
Beste antwoord door Pieter van Eigen Huis
Ik heb alle reacties doorgelezen en kom tot de conclusie dat volgens jullie de volgende warmtepompen in zekere zin 'stil' zouden moeten zijn:
Panasonic 5 Kwh Monoblock
Nibé bodemwarmtepomp
Stiebel Eltron
Elga 4.9kW lucht warmte pom
Daikin Altherma hybride warmtepomp
Panasonic BIblock WXC12H9E8
Toshiba Estia Powerful 11kW
Heb ik er een paar gemist? Ik hoor het graag. Als iedereen het er mee eens is zouden we een topic aan kunnen maken met 'tips voor stille warmtepompen'. Zouden jullie zeggen dat, afhankelijk van de context, de warmtepompen hierboven voor zo min mogelijk geluidsoverlast zorgen? Ook de opmerking van@Dylan Dylan die schrijft dat je met een creatieve oplossing ook voor geluidsisolatie kunt zorgen vind ik een erg interessante. @Dylan , ik heb hier een topic aangemaakt waarin je in kunt gaan op de manieren op je waterpomp 'stiller' te maken. Ik ben benieuwd naar je tips!
Bekijk origineelPanasonic 5 Kwh Monoblock
Nibé bodemwarmtepomp
Stiebel Eltron
Elga 4.9kW lucht warmte pom
Daikin Altherma hybride warmtepomp
Panasonic BIblock WXC12H9E8
Toshiba Estia Powerful 11kW
Heb ik er een paar gemist? Ik hoor het graag. Als iedereen het er mee eens is zouden we een topic aan kunnen maken met 'tips voor stille warmtepompen'. Zouden jullie zeggen dat, afhankelijk van de context, de warmtepompen hierboven voor zo min mogelijk geluidsoverlast zorgen? Ook de opmerking van
Toon eerste bericht
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.