Ik zit met het volgende:
ik ben koper van een nieuwbouwwoning, onderdeel van een nog te realiseren nieuwbouwproject van in totaal 75 woningen.
Start bouw verwacht najaar 2024. Mijn woning zal voorzien worden van zonnepanelen, warmtepomp en 200 liter boiler. En geen douche WTW installatie. Navraag bij de projectontwikkelaar geeft dat een douche WTW geen optie is bij de realisatie van de woning. De bouwer staat er ook niet voor open om deze te realiseren. En staat het zelfs ook niet doe dat ik tijdens de bouw deze zelf of door een derde partij laat inbouwen. (Ivm verboden toegang tot het bouwterrein door onbevoegden en verzekering die komt te vervallen).
Uiteraard is het wel vrij om zelf een douche WTW installatie in te bouwen, maar dat betekent dus weer muren slopen in een net gebouwd huis. Nogal krom natuurlijk.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik de bouwer bewegen / overtuigen / met zachte hand dwingen een DWTW in te bouwen tijdens woningbouw, of in ieder geval als optie aan te bieden? Of (als zelfs dat niet mogelijk is), aansluitvoorbereidingen te treffen? (zodat de DWTW later eenvoudiger is in te bouwen)
Suggesties, tips, ideeën, hoor ik graag.