Vraag

Ervaringen met RVO inzake beslissingstermijn ISDE subsidie

  • 22 June 2021
  • 8 reacties
  • 1983 Bekeken

Op 02 maart 2021 heb ik een aanvraag ISDE subsidie ingediend. Deze aanvraag werd op dezelfde datum bevestigd door het RVO. Vanaf die datum zou de beslissingstermijn 8 weken betreffen. Op dát moment stond er op hun site nog dat het overgrote deel ruim binnen die termijn behandeld zou zijn.

Na 7 weken ontving ik een schrijven waarin men mededeelde dat men zichzelf nog eens 8 weken gaf. Er stond expliciet bij dat dit een éénmalig uitstel zou zijn.

Inmiddels zijn er vandaag 16 weken vanaf de aanvraagdatum gepasseerd en nog steeds heb ik geen reactie. Dus maar eens telefonisch navraag gedaan. Vanwege Corona (pffff…… ik wordt moe van de meest goedkope smoes) en het thuiswerken (is een computer thuis anders dan een computer op kantoor?) ging men ook deze termijn niet halen. Heeft u geen mailtje gehad dan?

Dat mailtje zou mij vertellen dat ik als brave burger in de hoek moet gaan zitten wachten tot de Overheid er aan toe is. Af en koest! Ik was even vergeten dat wij in dienst zijn bij onze overheid in plaats van dat de overheid er voor ons was……

Resultaat: ik heb formeel nog geen tweede uitstel ontvangen. Ik weet dus niet binnen hoeveel weken men nu het voornemen heeft. En hoeveel uitstellen er dan alsnog zullen volgen.

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik die subsidie niet nodig heb voor het kopen van brood. Wel is het jammer dat de volgende klus die ik gedurende mijn vakantie zou doen moet wachten…...


8 reacties

Hier exact hetzelfde: gisteren, een dag na het verstrijken van de uitsteltermijn, gebeld en prompt vandaag een mail over dat ze het niet redden en we zo snel mogelijk bericht krijgen. De corona-smoes komt mij ook de keel uit, ik werk ook al sinds maart 2020 thuis en het enige verschil met op kantoor is dat er geen collega's aan je bureau staan om je tijd te verdoen. De mevrouw van het RVO had terwijl ik aan de telefoon was wel problemen met haar kat die in de gordijnen hing, zeer professioneel...

Mijn aannemer wacht inmiddels op betaling van zijn laatste factuur, die ik zonder subsidie niet betalen kan 😞 Mag men zomaar de eenmalige! termijn nogmaals verlengen?

Ik heb vanmiddag contact gehad met #VEH, zowel fiscalisten als juristen: ze weten niet of het rechtsgeldig is dat zomaar wordt verlengd, al helemaal als geen termijn meer wordt gegeven. :rolling_eyes: Verder kunnen ze weinig doen en is me aangeraden te klagen bij de RVO. :sweat:

Reputatie 7
Badge +2

En een brief aan de ombudsman?

Er is volgens mij ook een geschillen commissie waar je in ieder geval een brief naar kunt sturen?

Ik heb dat destijds (2011) ook gedaan toen mijn subsidie voor zonneboiler werd afgewezen (de poot met geld was bevroren en is nooit meer ontdooit). Niet met veel succes overigens, daar moet je je niet teveel illusie over maken.

Anne.

Ik heb zojuist de toekenning binnen, brief is gedateerd op aanstaande maandag. Volgens de RVO wordt het geld volgende week overgemaakt! :)

Na eenmalige verdaging van 8 weken RVO in gebreke stellen. Ze moeten dan binnen 2 weken een besluit nemen. Doen ze dat niet dan gaat de dwangsomperiode lopen tot max €1442,-. 

Reputatie 2

Hallo allen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt na mijn aanvraag. Ik heb mijn aanvraag op 8 december gedaan. Ik kreeg ook na 7 weken  een bericht dat er een antwoord was gegeven op de aanvraag. Dit zag ik pas nadat ik zelf weer inlogde op de site om de aanvraag te bekijken. Er stond net als hierboven aangegeven dat de aanvraag niet behandeld kon worden in de gestelde termijn en dat het met 8 weken verlengd zou worden. Na 8 weken heb ik gebeld en kreeg te horen dat het steeds meer  tijd koste om alle aanvragen die niet voldeden te behandelen. Ik gaf aan dat mijn pomp in de lijst staat en dat mijn aanvraag gewoon klopte. Ik heb daags erna weer gebeld. En dat een paar keer gedaan. Na een paar weken stond het geld eindelijk op mijn rekening. Wat mij het meest schuurde is dat mijn aanvraag wel in 2022 behandeld is en ik voor 2021 geldende subsidie heb ontvangen. Het scheelt wel 1400 euro. Ik besef ook wel dat mijn aanvraag en plaatsing in 2021 hebben plaatsgevonden, maar als je bijna 4 maanden in 2022 moet wachten en dan het verschil in uitkering ziet vind je op dat moment  dat er wel een regeling getroffen mag worden. Maar het geld is binnen. En ook weer uitgegeven. Het is jammer dat het zo gaat maar geduld is een schone zaak. Het hele land heeft te maken met tekorten. Is het geen personeel dan is het wel materiaal. Wat vaak is is dat men het geld al heeft uitgegeven en nu de volgende eiser niet kan betalen. Met zo een instelling kom je nu in de problemen. Just in time werkt voorlopig ff niet meer. 

De topic is nu al een jaar oud en nog steeds zijn deze zaken gaande. Daar moet wel wat aan gedaan worden. 

Even mijn ervaringen met de ISDE regeling

 

J.M.V

Ik zou graag de hoffelijkheid van de RVO willen hebben hoe het staat met mijn aanvraag. Als er iets niet klopt wil ik het ook op tijd weten. De regeling is nogal ingewikkeld en uitgebreid (zeg ik als ambtenaar…..). Wat doen ze met al die info? Je moet driedubbel bewijs leveren. Beetje too much. 

In feite zijn ze vandaag de 26e al te laat met ja/nee. Dinsdag de 28e is het weer 8 weken geleden. Dat betekent al vast dat ze niet op tijd betalen na 4 maanden beoordelingstijd….. waardeloos. 

zojuist gehoord dat wanneer je in het formulier kiest voor de meldcode ‘overig’ RVO de aanvraag handmatig nakijkt en de beoordeling daardoor langer duurt. Waarom weet ik dit niet!? 
Ze zijn nu bij aanvragen van 29 februari (lopen  dus fors achter). Men adviseert de aanvraag aan te passen (meldcode overig niet gebruiken). Maar dat moet maar net kunnen. Ik denk niet dat het kan bij geïsoleerde  voordeuren en alu isolatiepanelen. Dat is allemaal meldcode 9008 of zoiets. 
Het komt me allemaal extreem knullig over. 

Reageer