Op 02 maart 2021 heb ik een aanvraag ISDE subsidie ingediend. Deze aanvraag werd op dezelfde datum bevestigd door het RVO. Vanaf die datum zou de beslissingstermijn 8 weken betreffen. Op dát moment stond er op hun site nog dat het overgrote deel ruim binnen die termijn behandeld zou zijn.
Na 7 weken ontving ik een schrijven waarin men mededeelde dat men zichzelf nog eens 8 weken gaf. Er stond expliciet bij dat dit een éénmalig uitstel zou zijn.
Inmiddels zijn er vandaag 16 weken vanaf de aanvraagdatum gepasseerd en nog steeds heb ik geen reactie. Dus maar eens telefonisch navraag gedaan. Vanwege Corona (pffff…… ik wordt moe van de meest goedkope smoes) en het thuiswerken (is een computer thuis anders dan een computer op kantoor?) ging men ook deze termijn niet halen. Heeft u geen mailtje gehad dan?
Dat mailtje zou mij vertellen dat ik als brave burger in de hoek moet gaan zitten wachten tot de Overheid er aan toe is. Af en koest! Ik was even vergeten dat wij in dienst zijn bij onze overheid in plaats van dat de overheid er voor ons was……
Resultaat: ik heb formeel nog geen tweede uitstel ontvangen. Ik weet dus niet binnen hoeveel weken men nu het voornemen heeft. En hoeveel uitstellen er dan alsnog zullen volgen.
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik die subsidie niet nodig heb voor het kopen van brood. Wel is het jammer dat de volgende klus die ik gedurende mijn vakantie zou doen moet wachten…...