Ik schreef de redactie:
edactie
Met enige verbazing heb ik jullie artikel “1/3 huiseigenaren haakt af” gelezen.
Ik vrees dat jullie onderzoek niet representatief is.
Sterker: ik geloof er niets van: zou 1/3 van de rechthebbenden een fikse financiële subsidie laten liggen vanwege een paar muisklikken?
Twee dingen.
Ten eerste begrijp ik totaal niet wat er moeilijk zou zijn aan het aanvraagproces.
Via rvo.nl en ISDE ben je 5 minuten klaar met de subsidie-aanvraag. Jullie zullen zelf ook even geprobeerd hebben, neem ik aan.
Google anders even op “subsidie warmtepomp”.
Ik heb even nagevraagd bij de mensen waarvan ik weet dat ze subsidie hebben ontvangen voor duurzame maatregelen.
Resultaat: niemand vond het ingewikkeld.
Ten tweede.
Jullie pleiten voor subsidie vooraf. Moet dat dan nog makkelijker dan subsidie achteraf?
En, toeslagenaffaire indachtig: nooit, nooit, nooit doen!
Als lid begrijp ik werkelijk niet hoe jullie dit kunnen schrijven.
Met vr gr
Rits Dijkstra (bouwjaar 1950)
Dit herken ik totaal niet bij een warmtepomp ISDE aanvraag.
Ik heb net ISDE subsidie aangevraagd voor een warmtepomp, simpel en snel en je wordt stap voor stap er doorheen geloodst.
Vrijwel alle informatie die moet worden opgegeven was op de factuur terug te vinden, ik moest alleen in mijn email zoeken naar de naam van de contact persoon bij de installateur en zijn telefoonnummer. Koste me toch bijna een hele extra minuut.