Vraag

Welk energiecontract moet ik afsluiten?

  • 3 February 2024
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Reputatie 1

Mijn contract bij Budgetenergie loopt binnenkort af. Nu doen ze mij een voorstel of voor 1 jaar met als extra van apr tm augustus gratis stroom in het weekend. Ik heb zonnepanelen, is dat dan toch nog een “voordeel” of kan ik beter een vast contract voor 2 of 3 jaar afsluiten, zonder dit extraatje?


2 reacties

Reputatie 6
Badge

Wel erg weinig informatie om een verstandig advies op te baseren.

Ik verwacht dat de komende afloop van de salderingsregeling en de introductie van dynamische contracten de energieleveranciers allerlei contractvarianten zullen bedenken om klanten aan zich te binden. Met daarbij toch nog het risico dat ze onderweg de spelregels gaan veranderen als ze verkeerd  gegokt hebben.

Probeer op basis van historische gebruiksgegevens en “eigen plannen” voor de energietransitie eerst een prognose van je energie behoefte in de toekomst te maken ( in kWh, niet in geld). Ga daarna kijken hoe je dat het beste kunt inkopen. 

Laat je zonder eigen plannen niet op het verkeerde been zetten door een leverancier.

Reputatie 1

Beste vdleeuw,

dank voor t antwoord. En idd ik heb erg weinig info verstrekt.

ik zal op uw advies het eea op een rijtje zetten qua verbruik, misschien dat wat meer verduidelijking geeft.

Reageer