Vraag

Glasvezelkabel door de Tonzon?

  • 7 February 2020
  • 5 reacties
  • 708 Bekeken

Sinds 1,5 jaar heb ik Tonzon vloerisolatie in de kruipruimte.

Nu wil KPN glasvezelkabel door mijn kruipruimte trekken.

Informatie bij KPN: wij weten niet wat Tonzon is!

bij Tonzon: U moet er zelf opletten dat de vliezen niet kapot gemaakt worden. 

Hoe doe ik dat terwijl ik zelf niet in de kruipruimte kan?

Wie is verantwoordelijk voor eventuele schade?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat een onzin van KPN. Tonzon is een vrij gangbare vloerisolatie. De aluminiumvliezen mogen inderdaad niet stuk gemaakt worden. Is er geen kabelbuizen waar de kabel door heen getrokken kan worden? 

Reputatie 7
Badge +2

Uiteindelijk zal KPN verantwoordelijk zijn, maar bewijzen zal vrij lastig worden.
Ik kan me voorstellen dat er ook niet een groot gat gemaakt hoeft te worden.

Als je de monteurs die het komen uitvoeren bij het bakkie koffie en stukje koek het tape geeft waarmee ze eventuele gaten weet kunnen dichten, dan ga ik er eigenlijk van uit dat ze dat wel zullen doen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoeveel ruimte is er nog onder de thermokussens? Je kan de kussens een beetje omhoog drukken maar als er weinig ruimte onder is, is er sowieso al kan kans op beschadiging (ze kunnen kapot of gewoon los raken). Al voordat er geboord wordt.

Reputatie 7
Badge +3

De monteur mag trouwens wel blij zijn me uw tonzon vloerisolatie. Want voordat tonzon vloerisolatie wordt aangebracht, wordt er namelijk eerst een zeil op de bodem gelegd (zodat de vloer eerst goed opdroogt). Bij u kan hij dus op een droog zeil werken. Bij anderen moet hij over een natte vuile en muffe laag grond kruipen.

Reputatie 4
Badge +3

Hee @HettyB! Welkom op de community van Vereniging Eigen Huis. Hebben de antwoorden van @Driepinter en @Anne je geholpen? Ik hoor het graag van je. 

Reageer