Vraag

Hoe kan ik het beste mijn oude winkeldeur isoleren?

  • 22 October 2019
  • 4 reacties
  • 330 Bekeken

Mijn huis uit ca 1900 heeft in de woonkamer een voormalige winkeldeur naar buiten. Prachtig om te zien en in de zomer fijn om open te zetten, maar in de winter wel een behoorlijk warmtelek. Hoe kan ik deze deur isoleren zonder de functie en de aanblik ervan te verliezen? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Is het mogelijk voor uw voordeur een apart portaaltje (deursluis) te maken? Liefst dat de lucht ook goed wordt afgesloten zodat er minder condens op de ongeïsoleerde deur komt. En of voorzetramen in de raampartij van de deur. Een gordijn voor de deur, desnoods alleen tijdens het stookseizoen (natuurlijk tot aan de grond) zal natuurlijk wel isoleren maar de deur zal er kouder door worden en derhalve (meer) condensvorming tot gevolg hebben.  

Dank voor uw reactie. Een portaal zit er niet echt in, een gordijn wel. Of is een glazen afscheiding met scharnieren in het kozijn, als een extra deur een werkbaar idee? Condens is dan wel een factor lijkt me. 

Reputatie 6
Badge

Ik zou niet alleen naar de deur zelf kijken maar vooral ook naar de kieren en koudebruggen bij de dorpel en aansluitende beglazing. Misschien is een kozijn renovatie wel zo effectief.

Thermografie plaatje maken !

Reputatie 4
Badge +3

Heb je inmiddels een antwoord op je vraag @RoelandJ? Houd ons op de hoogte! 

Reageer