Hallo allemaal,
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik krijg verschillende adviezen. Toch wil ik graag verder met mijn klussen zonder problemen te creëren.
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een woning (2021 met warmtepomp), goed geïsoleerd met aangebouwde (verwarmde) garage. De garage is nog niet goed/ volledig geïsoleerd. Om hier een extra woonruimte te creëren, wil ik de buitengevel van de woning(binnenkant garage) voorzien van balkenlaag en isolatie. Ook wil ik het plat dak van de garage aan de binnenkant afwerken. Balken uit het zicht, leidingen wegwerken, gipsplaten, stuc & spack. Graag wil ik tussen deze balken extra isoleren.
Bouw volgorde situaties:
Woonkamer→binnenmuur→16cm (glaswol)spouwisolatie→luchtspouw→buitenmuur(met spouwroosters)→garage
Buitenlucht→dakleer→16cm ISOtherm isolatie→dakplaat→balkenlaag→garage
Wat is mogelijk? Waar moet ik op letten? Wat mag wel en wat mag niet? Dampwerende/doorlatende folie gebruiken?
De halfsteens buitenmuur van de garage heb ik na-geïsoleerd met een voorzetwand van hout met steenwol. Ook met een kleine lucht spouw tussen de halfsteensmuur en de voorzetwand met damwerende folie (ivm spouwroosters). Nu de rest nog.
Graag verneem ik wat de juiste manier is van bouwen, om geen vocht(of tocht) problemen te krijgen.
Mocht er iets niet duidelijk zijn in mijn verhaal, dan verneem ik dat graag.
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!
Met vriendelijke groet, Thomas