Skip to main content

Ik mis 86 dagen opgewekte energie omdat de omvormer kapot zou zijn en er personeelstekort is bij de firma. Een medewerker heeft uiteindelijk iemand van  Growatt op afstand laten resetten. Nu gelukkig weer zonnestroom. Mis dus een groot stuk energie. Aangezien de installatie 16 maanden oud is en onder garantie valt wil ik compensatie van de leverancier.

Heeft iemand hiermee ervaring? Hoe reken je zo exact mogelijk de misgelopen stroom uit?

Allereerst, wat vermelden de garantievoorwaarden hierover? Staat hier duidelijk in vermeld dat de leverancier al dan niet verantwoordelijk is voor de misgelopen opbrengst? Is dit specifiek uitgesloten dan wordt het lastig.

Maar elke onduidelijkheid hierover in de voorwaarden is in jouw voordeel. Je kan de omvang van het verlies kunnen baseren op de opbrengst in kWh over de vergelijkbare periode van het voorgaande jaar en dit omrekenen naar Euro’s op basis van de huidige energie tarieven. De vaste kosten kan je niet meerekenen, want die had je sowieso moeten betalen.

 


Reageer