Voor wie zijn de maatregelen voor verduurzaming nog meer niet betaalbaar?


Ik zie allemaal optimistische mensen hier volop aan de slag.

Ben ik nou de enige bij wie de moed in de schoenen zakt met dit energie akkoord? En die zich afvraagt waar het geld vandaan moet komen? Warmtepomp en dat soort dingen, minimaal € 12.000. Ik heb nog niet eens ruimte in de begroting voor zonnepanelen.

Serieus.. heeft VEH wel 's nagedacht over betaalbaarheid van al deze maatregelen?


26 reacties

Reputatie 1

Wij hebben 12 zonnepanelen laten plaatsen en tot op heden geen spijt van. Echter hebben wij voorlopig de plannen voor een alternatieve verwarming losgelaten omdat de saldering wordt afgeschaft. Ook hebben wij vloer isolatie, konden wij meteen vernemen, als ook spouwisolatie. De zonnepanelen hebben wij betaald met de belasting teruggave en vakantie geld. ongeveer 4400 euro en de btw kregen wij deels terug. spouw en vloer isolatie, zat subsidie op, omdat wij twee dingen lieten isoleren. totaal ongeveer 1500 euro zelf betaald. Wij hebben een hoekwoning en dus ideaal voor een pelletkachel, jammer dat hier zoveel gezeur over is . Ook als de kachel niet aanstaat wordt er aan gebeld of hij alsjeblieft uit mag want het stinkt zo. Ook op deze kachel zat toen subsidie, was een drie maand te laat anders was het gratis geweest. Of wij nog plannen hebben? Niet zoveel meer, wij investeren links en rechts staat de overheid alweer om het voordeel weg te pakken. Maar abso-luut het kost allemaal veel geld. Wij wachten voorlopig af.Dan wat betreft dit topic, de kosten die verdien je niet weer daar zorgt deze overheid wel voor. De voorstanders zijn mensen die er zelf veel te veel aan verdienen. Als wij het nu weer zouden moeten doen dan zouden wij het hoogstwaarschijnlijk niet meer doen. Ieder moet dit uiteindelijk voor zich zelf beslissen natuurlijk.

Reageer