Skip to main content
In deze overspannen woningmarkt laten steeds meer mensen ontbindende voorwaarden achterwege in hun bod en koopcontract. Zelfs het voorbehoud van financiering wordt er tegenwoordig wel eens uit gelaten. Is dit onverstandig? Of vergroot dit de kans om je droomhuis te bemachtigen, en vallen de risico's wel mee?

Alles over de ontbindende voorwaarden bij bieden op een huis en de risico's van het weglaten lees je hier.

Heb jij vragen rondom ontbindende voorwaarden bij het bieden op een huis? Of misschien al ervaringen die je wilt delen? Reageer dan hier👇🏾
Ik heb vorige maand een appartement in Amsterdam gekocht. Heb daar geen ervaring dus de eerste bieding was teleurstellend; er wordt heel anders geboden dan in de provincie/platteland. Namelijk 1 bod doen (meerderen doen dat tegelijk) en dan kiezen ze. En je moet echt behoorlijk OVERBIEDEN. En liefst geen ontbindende voorwaarden. De tweede keer was raak. Ik heb idd geen voorwaarden gesteld. Wel heb ik me goed voorbereid. Ik wist precies wat ik kon en wilde bieden. En via een algoritme berekend wat ik moest bieden om 90% kans te maken. Ik wist er zoveel van dat ik mijn (verplichte) hypotheekadviseur op foutjes betrapte en hierdoor de rekening omlaag kon praten. Nu dik tevreden; ik heb het appartement en bieder nummer 2 zat 500 euro onder mij. En een goedkope adviseur 😉 Goed verdiepen en voorbereiden dus. ken je eigen financiën en de hypotheekvoorwaarden, voor en nadelen van verschillende vormen door en door.
Wat een goede voorbereiding @hennieK. Bedankt voor je tips!
het is overigens niet mijn eigen woning. Ik verhuur het. Uit protest tegen de idioot hoge huurprijzen in Amsterdam verhuur ik het aan iemand met niet zoveel inkomen. Onder de 720,-. Ik ben dus een mini woningbouw-stichtinkje. Aan een expat kon ik 1300 vragen maar dat krijg ik niet voor elkaar, druist in tegen mijn waarden. Ik zocht iets om mijn geld in te steken. Op de bank krijg je er niets voor en ik wil niet beleggen in bedrijven die ik niet ken. Nu weet ik waar mijn geld in zit; in deze stenen. Ik hoefde geen rendement, want had ik ook niet op de bank. Toch heb ik nu 3 procent rendement. Dus echt een win-win situatie. Voor mij en de huurder.

Reageer