Ik wil een uitbouw bouwen, maar moet daarvoor eerst een palenplan indienen bij de gemeente. Prima, gaan we doen. Tot mijn grote verbazing wisten de meeste aannemers die ik hier om vroeg hier geen raad mee. Ze hadden het nog nooit meegemaakt dat dat moest voor een uitbouw. Dus ik ben zelf op pad gegaan en heb inmiddels een sondering laten uitvoeren, geen goedkoop klusje. Nu moet ik kiezen tussen twee types palen en ik moet zelf maar uitzoeken welke de beste is, voordat ik een advies kan krijgen. Of meer betalen voor 2 adviezen.
Ik heb een paar vragen hierover, ik hoor graag van mensen die hier ervaring mee hebben.
Is het gebruikelijk dat er een palenplan moet worden ingediend bij de gemeente voor een uitbouw? Als ik hier op google wordt er over geschreven alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar zoals ik al zei weten veel aannemers van niets.
Is dit wellicht iets wat een aannemer normaal gesproken zou regelen en heb ik gewoon de pech gehad om alleen contact gehad te hebben met aannemers zonder ervaring hiermee?
Hier laat ik het maar even bij, ik hoop dat er mensen zijn op dit forum met ervaring hiermee. Ik heb geen idee waar ik anders met deze vragen terecht kan.