Vraag

Schutting pal tegen schuttingdeur (nieuwbouwwoning, mag/kan dit?

  • 6 June 2024
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

  • Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Recent hebben wij een nieuwbouw woning aangeschaf die recent is opgeleverd. Bij de oplevering van onze woning is aangegeven door de aannemer dat de schutting tegen de hoek van de berging komt en als uitgangspunt is genomen. Dit klonk ook heel plausibel en logisch.

 

Nu heeft een van de buren daarop een landmeter  laten komen en die heeft bepaald dat de erfgrens zo wat halfverwege de berging komt. Dit ziet er totaal niet uit en bovendien kan de deur dan ook niet meer volledig open.  In de bijlage wat foto’s ter verduidelijking. Is er iets wat wij nog kunnen doen?

 

 


3 reacties

Reputatie 3

Uit de foto’s blijkt niet duidelijk wat het probleem gaat worden. “Een van de buren heeft een landmeter laten komen”: weet u zeker dat dit een landmeter van het kadaster geweest? 

het is gebruikelijk dat bij nieuwbouw binnen een redelijke termijn na oplevering de perceelgrenzen worden bepaald op basis van de werkelijke uitvoering in de praktijk en niet zoals het in de theorie is getekende. De perceelgrenzen worden dan officieel bepaald door het kadaster. 

Het lijkt mij verstandig dit even af te wachten en proberen te overleggen met de buren. Het zou jammer zijn dat al nu, vlak na de oplevering, dit niet in goede harmonie kan worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +2

De situatie en daarmee de vraag is mij ook niet echt duidelijk.

Begrijp ik goed dat de foto van boven 2 tuinen laat zien?
Die van u en die van uw buren?

En dat de schutting waar het om gaat min of meer op de rode lijn die ik heb getekend zou komen?

 


Dat zou betekenen dat een deel van uw schuur op het perceel van de buren staat?

Stond dit ook zo op de tekening?

Anne.

Reputatie 2

@I.O  Welkom op Eigen Huis Community en dankjewel voor je bijdrage. Kun je de situatie verduidelijken? We zien dat je vraagstelling voor andere leden niet helemaal duidelijk is. Groet, Stephanie

Reageer