Wie heeft er een warmtepompboiler en hoe bevalt dit?
Wie heeft er een warmtepompboiler?
Beste antwoord door Anonymous
Nog meer antwoorden:
Mooi dat u van het gas af bent, mijn insteek is ook om van het gas af te komen nu alleen nog 130 M3 voor warm water.
Ik had het over 10 tot 15 m3 per maand, bij u dus ook niet meer dan 11 m3 per maand.
U zegt ook dat het bij u pomp geen rol speelt hij doet er nu een uur over? dit kunt u niet zeggen want eerder legde u uit dat u de pomp nog maar een mnd hebt en het is nog helemaal niet koud geweest. Het is uitzonderlijk weer kwa temperaturen de laatste maanden, heel veel mensen hebben nog niet of nauwelijks voor warmte in huis hoeven stoken. Echter dit gaat een rol spelen als het echt koud/winter gaat worden En inderdaad het warme water gebruik je nooit helemaal op in één keer.
Ik heb natuurlijk wel ervaring met de vloerverwarming en de cv op 35 graden en weet ook hoelang de vloer warm blijft.
Ook kan ik inmiddels zien dat er in de afgelopen weken gemiddeld 4 keer per dag een kwartier de boiler wordt bij verwarmd, dat is inclusief het warmwater gebruik.
Alleen als ik de 300 liter helemaal leeg zou trekken doet hij er een uur over.
Dat zal in ieder geval geen invloed hebben op de verwarming
Waarom werd u een boiler geadviseerd van 200 li als je met zijn tweeën bent? bijna iedere boiler fabrikant geeft op voor twee personen 150 li of minder.
Uit eigen ervaring gemerkt dat het te weinig is, zoals al eerder uitgelegd, het zijn leuke theoretische benaderingen onder ideale omstandigheden, de praktijk is weerbarstiger en minder ideaal.
Afgezien daarvan, als de kinderen en kleinkinderen komen logeren wil ik ook niet te weinig warm water hebben.
Het laatste dat u zegt “ is eigen ervaring “ U heeft de zonneboiler wellicht op de gok gekocht gehad niet wetende dat het een besparing van maar 10 tot 15m3 per mnd op zou leveren niet op wegen tegen de kosten dit mond door gebruik van u uit in feiten.
Wederom: Het werd mooier voorgespiegeld dan het in de praktijk uitpakte.
Er werd een besparing van 150 tot 200 euro per jaar voorspeld, in de praktijk was het 60 euro bleef er na aftrek van onderhoudskosten hooguit twee tientjes over.
Met de huidige prijzen zal het wel gunstiger uitpakken.
Iemand heeft een warmtepompboiler gekocht afgelopen julie voor €1800 incl. montage en subsidie ik zie er ook genoeg van €2000 en meer. ( allemaal terug te vinden op internet) als je daarmee van het gas kan denk ik mooi toch, in ons geval een besparing van 130m3 gas plus de aansluit kosten en volledig van het gas af.
Dat is mooi, ik had ze duurder verwacht.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.