Ik heb sinds twee jaar een kunststof voordeur. Behoorlijk prijzig. Als het buiten nul graden is en voor de voordeur 14 graden meet ik met mijn infraroodmeter op de voordeur 8 graden. De relatieve luchtvochtigheid is bij 14 graden 85 %. In mijn huiskamer hoef ik niet warmer te stoken dan 17 graden. 's Nachts hoef ik niet te verwarmen. Wanneer het 's ochtends koud is, is de voordeur derhalve dan ook nat van de condens (ook als ik er geen gordijn voor heb hangen). Ook op het glazen deel (HR++). Het natst is de voordeur op het dikste gedeelte, bij de schanieren. Ik heb een RVS-brievenbus in de deur. Omdat ik die beter wou isoleren had ik hem er af geschroefd en zag ik dat er in het paneel van ca 3 cm dik geen isolatiemateriaal zit. Van de leverancier heb ik na een mailtje geen reactie mogen ontvangen.
Vanwege die condens is mijn voordeur dus nog steeds een koudebrug. Alleen op de (onverwarmde) eerste verdieping heb ik nog enkel glas (waarop in de winter in de ochtend het condens ook op beslagen is). Als ik daar ook dubbelglas zou aanbrengen wordt de koudebrug op de voordeur alleen maar erger. Als ik het enkel glas en het verouderde dubbelglas beneden zou vervangen door HR++ glas dan zal ik dus ook vragen wat de mogelijkheid is van een glazen sluis in het krappe halletje voor de voordeur ((waar dan natuurlijk ook meubels e.d. langs in en uit moeten kunnen)).
Heb ik het nu verkeerd getroffen met mijn voordeur? En zou isolatieschuim in de kunststofdeur enig soelaas kunnen bieden?
Beantwoord
'Uitstekende isolatie' kunststof voordeur (sluis als alternatief?)
Beste antwoord door Rakker
Er zijn ook oude huizen met slechte muren met optrekkend vocht. Dan los je het niet op met een ventilatiesysteem.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.