Bestaan er warmte-isoletende panelen die achter de radiator geplaatst kunnen worden?
De dunne radiatorfolie kan ik niet aanbregnen omdat de vensterbank pal boven de radiator zit.
Zou een autoruit antivries scherm een idee zijn?
Beantwoord
Bestaan er warmte-isolerende panelen die achter de radiator geplaatst kunnen worden?
Beste antwoord door YusufA
Tolhuis schreef:
De discussie gaat inmiddels alle kanten op. Het aanbrengen van dunne radiatorfolie is geen optie omdat ik aan de bovenkant noch aan de onderkant ruimte heb om achter de radiator te komen.
Mijn vraag was of er iets bestaat wat vanaf de zijkant achter de radiator geschoven kan worden, dan wel of een antvriesscherm van de autoruit een oplossing zou kunnen zijn.
Als de radiator om een of andere reden verwijderd moet worden zal ik zeker folie erop aanbrengen, of op de muur, maar om dat te doen alleen voor de folie lijkt me niet slim ook omdat ik dan verse zuurstof breng in het verwarmingssysteem. De ruimte wordt aangestuurd door de kamerthermostaat en de temperatuur van de CV ketel staat op 60gr.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Mijn vraag was of er iets bestaat wat vanaf de zijkant achter de radiator geschoven kan worden, dan wel of een antvriesscherm van de autoruit een oplossing zou kunnen zijn.
Als de radiator om een of andere reden verwijderd moet worden zal ik zeker folie erop aanbrengen, of op de muur, maar om dat te doen alleen voor de folie lijkt me niet slim ook omdat ik dan verse zuurstof breng in het verwarmingssysteem. De ruimte wordt aangestuurd door de kamerthermostaat en de temperatuur van de CV ketel staat op 60gr.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Dag Tolhuis,
Een antivriesscherm heeft inderdaad een reflecterende eigenschap waardoor deze ook gebruikt zou kunnen worden als "radiatorfolie" (origineel idee 🙂). Eventueel zou je ook een radiatorfolie op een stukje karton/hard materiaal kunnen bevestigen en achter de radiator plaatsen. Radiatorfolie werkt niet isolerend maar zorgt ervoor dat er geen stralingswarmte verloren gaat richting de buitenmuur. Veel succes met het verduurzamen van de woning.
Groet,
Yusuf
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.