Nu bijna alle energieleveranciers kosten in rekening gaan brengen voor het terugleveren van stroom en de salderingsregeling ten einde gaat komt, onstaat er steeds meer behoefte om zelf energie op te kunnen slaan.
Leveranciers van thuisbatterijen maken graag gebruik van dit gegeven, maar voorlopig is de aanschaf van een thuisbatterij nog niet rond te rekenen.
Volgens mij kunnen slimme boilers of ook wel warmtebatterijen genoemd goed als energiebuffer fungeren. De kosten voor verwarmen van douchewater zijn zeker voor grotere gezinnen heel significant.
Er zijn verschillende kant en klare producten op de markt, zoals NEStore, Tesy. Het concept van NEStore lijkt mij heel interessant.
Maar handige doe het zelvers zijn ook in staat om een standaard boiler slim te laten schakelen met een energiebeheer systeem zoals homewizard of homey.
Ik ben benieuwd of deze vorm van energieopslag al op de radar staat bij de vereniging en of er leden zijn die al ervaring hebben met opslag van energie in de vorm van warm water.