Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van een wand lader in een parkeerkelder van een appartementencomplex? Mijn situatie is als volgt: het appartementencomplex waar ik ga wonen (appartement op +4, parkeerplaats op -2) is momenteel in aanbouw en de aannemer biedt aan een lader te installeren a €6500 (Eve Single S S-line). Ik heb vandaag even met de elektricien gebeld en hij gaf aan dat ‘even een laadpaal installeren in de parkeerkelder’ totaal niet te vergelijken is met een paal die in je tuin staat, bovendien bestaat er enorm veel regelgeving omtrent verzekering en eisen vanuit de brandweer. Alles via je eigen meterkast laten lopen kan niet en moet je uberhaupt niet willen, want in het geval van calamiteiten moet de brandweer alles in 1x moeten kunnen uitschakelen, en als iedereen op eigen houtje een laadpaal gaat installeren wordt het een chaos. ik heb aangegeven dat er zover ik weet regelgeving bestaat dat iedere parkeerplek in een parkeergarage tegenwoordig moet voorbereidt zijn op een laadpaal, dit klopt, alleen de voorbereiding betekent niks meer dan een loze leiding. In de meterkast moeten er allerlei zaken aangepast worden, je hebt te maken met licensies (?), load balancing (is volgens mij std op elke laadpaal tegenwoordig?) oftewel, heel simpel is het niet. Het moet hoe dan ook altijd via de VVE geregeld worden. Hij geeft het advies, als je het geld hebt moet je het nu gewoon doen. Het gaat nooit goedkoper worden. CAO's gaan einde jaar ook weer met 12% omhoog
1. Klopt bovenstaand verhaal? Is het hierbij mogelijk / simpelweg niet toegestaan -in het algemeen- om dit via de eigen meterkast te laten verlopen ipv de algemene meterkast van de VVE? Ik zie het al gebeuren dat er een energiecontract wordt afgesloten voor de hoofdprijs ipv een dynamisch contract bijv.
2. Wat is een redelijke prijs voor de installatie? €6500 is gevoelsmatig zo’n 50% te duur of onderschat ik dit nu gigantisch?
Vraag
Appartement in aanbouw en (absurde?) kosten laadpaal via aannemer
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEigen Huis Community
Log in om te kunnen reageren, een vraag te stellen of discussie te starten.
InloggenEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.