Skip to main content

Beste lezers,

Na de ALV's gehouden aan het eind van 2024 viel het een aantal VvE leden op dat in Twinq de ‘Datum notulen’ op een paar dagen erna was gezet maar dat deze inhoudelijk dan nog niet in te zien was. De notulen werden een aantal dagen na de tweede gehouden ALV aan de leden verstuurd. 

Mijn vraag: mocht iemand bezwaar willen aantekenen tegen een besluit op de ALV, in dit geval op de eerst gehouden, dan kan dit dus niet omdat de notulen hiervan pas na de tweede, die drie weken erna gehouden was, bekend geworden zijn. Echter de wet zegt dat bezwaar binnen dertig dagen na bekend worden van de notulen moet worden ingediend. Volgens Twinq waren de eerste echter een aantal dagen na de eerste opgesteld. Het lijkt mij er op dat op deze manier tegenstanders van besluiten buiten spel worden gezet.

Heeft iemand hierop een zienswijze? Klopt mijn vermoeden of zie ik het helemaal verkeerd? En hor zit dit met die ‘datum notulen’?

Dank voor het lezen,

Nev

Misschien helpt dit: Vernietiging besluit VvE: termijn begint vóór ontvangst notulen! En ik dacht dat het niet mogelijk is bezwaar te maken tegen een besluit tenzij dit onmiddellijk ter vergadering gebeurt. Dan zou de verschijningsdatum van de notulen geen invloed hebben. De termijn die je noemt geldt voor bezwaren die bij de rechtbank worden ingediend, dacht ik.

Reageer